Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SPUCH 1 (uvedení do problematiky) (KSS / PU1K)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / PU1K - SPUCH 1 (uvedení do problematiky), Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvod do předmětu. Historický vývoj a současnost problematiky a terminologie SPU a SPCH.Specifické poruchy chování (ADD, ADHD) - příčiny, projevy, výchovný přístup.

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je poskytnout studujícím teoretické a praktické poznatky a dovednosti v oblasti SPU a SPCH (ADD, ADHD). Studující jsou seznámeni s kompenzačními a reedukačními pomůckami a jejich praktickou aplikací, odbornou literaturou, platnou školskou legislativou z hlediska integrace jedinců s SPU a SPCH.

Literatura

MATĚJČEK, Z. Dyslexie - specifické poruchy čtení. Jinočany: H+H, 1995. MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 1995. MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Lehké mozkové dysfunkce. Praha: KPK, 1991. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody hodnocení a tolerance dětí se specifickými poruchami učení. Praha: D&H, 2006. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody práce s dětmi s LMD - především pro učitele a vychovatele. 4. vyd. Praha: D+H, 2000. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. 10. vyd. Praha: Portál, 2003. SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 2007. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava SPU. Praha: Portál, 1997. MICHALOVÁ, Z. Vybrané kapitoly z problematiky specifických poruch učení. Liberec: TU, 2008. POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 1998. NOVÁK, J. Dyskalkulie. Specifické poruchy počítání. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2004. POKORNÁ, V. Jak poznáme sklony k dyslexii, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii. Praha: Blug, 1994. Metodický pokyn ministryně školství, mládeže a tělovýchovy k vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení nebo chování č. j.: 13 711/2001 - 24 ze dne 16.8.2002. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody práce s dětmi s LMD - především pro rodiče a vychovatele. 2. vyd. Praha: D+H, 1998. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. NOVÁK, T. Proč jsi stále tak neklidný?. 1. vyd. Brno: ERA, 2003. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VUP, 2005. KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Smyslové vnímání. Metody reedukace specifických poruch učení. Praha: D+H, 2003. www.msmt.czwww.msmt.czKUCHARSKÁ, A., ŠVANCAROVÁ, D. Bezstarostné roky?. Praha: Scientia, 2004. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. Praha: D+H, 1999. ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál, 1996. ČERNÁ, M. Lehká mozková dysfunkce. Praha: SPN, 1982. TŘESOHLAVÁ, Z. aj. Lehká mozková dysfunkce v dětském věku. Praha: Avicenum, 1980. PREKOPOVÁ, J. Neklidné dítě. Praha: Portál, 1994. RIEFOVÁ, S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1998. DRTILOVÁ, J., KOUKOLÍK, Z. Odlišné dítě. Praha: Vyšehrad, 1994. SERFONTEIN, G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Univerzita Karlova, 1995. MATĚJČEK, Z., VÁGNEROVÁ, M. Sociální aspekty dyslexie. Praha: Univerzita Karlova, 2006. TOMICKÁ, V. Speciálně pedagogické metody využitelné v logopedické i speciálně pedagogické praxi. Liberec: TUL, 2006. VÁGNEROVÁ, M. Úvod do vývojové psychopatologie III. Vzdělávací handicap - postižení schopností nezbytných k učení. Liberec: TUL, 2005. www.msmt.czwww.msmt.cz

Požadavky

Pro získání zápočtu student vypracuje seminární prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných studiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu.

Garant

PaedDr. Zdeňka Pospíšilová

Vyučující

Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.