Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SPUCH 2 (diagnostika) (KSS / PU2P)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / PU2P - SPUCH 2 (diagnostika), Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Diagnostika SPU a SPCH a diagnostické metody.Diagnostická kritéria základních SPU.Pseudodyslexie.

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je poskytnout studujícím teoretické a praktické poznatky a dovednosti v oblasti SPU a SPCH (ADD, ADHD). Studující jsou seznámeni s pedagogickou a speciálně pedagogickou diagnostikou v souvislostech se SPU. Osvojí si dovednost prakticky aplikovat získané znalosti. Předmět navazuje na poznatky získané z předmětu PU1M.

Literatura

POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 1998. NOVÁK, J. Dyskalkulie. Specifické poruchy počítání. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. POKORNÁ, V. Jak poznáme sklony k dyslexii, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii. Praha: Blug, 1994. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 2007. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Smyslové vnímání. Metody reedukace specifických poruch učení. Praha: D+H, 2003. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava SPU. Praha: Portál, 1997. www.msmt.czMATĚJČEK, Z. Dyslexie - specifické poruchy čtení. Jinočany: H+H, 1995. KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2004. MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Lehké mozkové dysfunkce. Praha: KPK, 1991. www.msmt.czJUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody hodnocení a tolerance dětí se specifickými poruchami učení. Praha: D&H, 2006. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody práce s dětmi s LMD - především pro rodiče a vychovatele. 2. vyd. Praha: D+H, 1998. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody práce s dětmi s LMD - především pro učitele a vychovatele. 4. vyd. Praha: D+H, 2000. NOVÁK, T. Proč jsi stále tak neklidný?. 1. vyd. Brno: ERA, 2003. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VUP, 2005. KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005. ŠVANCAROVÁ, D., KUCHARSKÁ, A. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Praha: Scientia, 2001. www.msmt.czwww.msmt.czZákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). KUCHARSKÁ, A., ŠVANCAROVÁ, D. Bezstarostné roky?. Praha: Scientia, 2004. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. Praha: D+H, 1999. KLENKOVÁ, J. Diagnostika předškoláka. Brno: MC nakladatelství, 2003. ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál, 1996. MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 1995. ČERNÁ, M. Lehká mozková dysfunkce. Praha: SPN, 1982. TŘESOHLAVÁ, Z. aj. Lehká mozková dysfunkce v dětském věku. Praha: Avicenum, 1980. BOGDANOWICZOVÁ, M., SWIERKOSZOVÁ, J. Metoda dobrého startu. Ostrava: Kasimo, 1998. PREKOPOVÁ, J. Neklidné dítě. Praha: Portál, 1994. RIEFOVÁ, S. F. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1998. DRTILOVÁ, J., KOUKOLÍK, Z. Odlišné dítě. Praha: Vyšehrad, 1994. SERFONTEIN, G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999. MULLEROVÁ, E. Příběhy z měsíční houpačky. Praha: Portál, 1998. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Univerzita Karlova, 1995. TOMICKÁ, V. Speciálně pedagogické metody využitelné v logopedické i speciálně pedagogické praxi. Liberec: TUL, 2006. VÁGNEROVÁ, M. Úvod do vývojové psychopatologie III. Liberec: TUL, 2003.

Požadavky

Pro získání zápočtu student vypracuje seminární prácí na téma zadané vyučujícím předmětu a v rozsahu dle pokynů vyučujícího s cílem ověření znalostí studentů získaných studiem. Získání zápočtu je podmínkou účasti na zkoušce. Požadavky zkoušky stanoví vyučující předmětu.

Garant

PaedDr. Zdeňka Pospíšilová

Vyučující

Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.