Předmět Specifické poruchy učení (KSS / PUCM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / PUCM - Specifické poruchy učení, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
I. Deficity dílčích funkcí.II. Vymezení základních pojmů, druhy SPU.III. Projevy SPU.IV. Metody práce s jedinci s SPU. Možnosti integrace.
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je poskytnout studujícím teoretické a praktické poznatky a dovednosti v oblasti SPU. Studující jsou seznámeni s kompenzačními a reedukačními pomůckami a jejich praktickou aplikací, odbornou literaturou, platnou školskou legislativou z hlediska integrace jedinců s SPU.
Literatura
GOETZ, M. UHLÍKOVÁ, P. ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha, Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-630-4.ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Dysgrafie. Praha: D+H, 2005. ISBN 80903579-2-X.ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Dyslexie. Praha: D+H, 2004. MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy čtení. Jinočany: H+H, 1995. POKORNÁ, V. Jak poznáme sklony dítěte k dyslexii, dysgrafii, dyskalkulii. Praha, Fortuna, 1994. Pokorná, V. Jak poznáme sklony dítěte k dyslexii, dysgrafii, dyskalkulii. Praha, Fortuna, 1994. &, &. MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Lehké mozkové dysfunkce. Praha: KPK, 1991. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Máte neklidné, nesoustředěné dítě?. Praha: D+H, 2003. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Metody hodnocení a tolerance dětí s SPU. Praha: D+H, 2001. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 1996. MICHALOVÁ, Z. Reedukace a kompenzace dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Liberec:TU, 2011. ISBN 978-80-7372-744-4.ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Relaxace nejen pro děti s LMD. Praha: D+H, 2003. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Smyslové vnímání. Metody reedukace specifických poruch učení. Praha: D+H, 2003. MICHALOVÁ, Z. Sondy do problematiky specifických poruch chování. Havlíčkův Brod, Tobiáš, 2007. ISBN 80-7311-075-X.POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. Vyhláška č. 147 / 2011, o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání ( školský zákon). Praha: MŠMT, 2004. MICHALOVÁ, Z. ADD/ADHD v kontextu poruch chování. Liberec, TU, 2011. ISBN 978-80-7372-733-8.POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 1998. PACLT, I. a kol. Hyperkinetická poruch a poruchy chování. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1426-4.MUNDEN, A., ARCELUS, J. Poruchy pozornosti, hyperaktivita. Praha, Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-430-4.MATĚJČEK, Z., VÁGNEROVÁ, M. Sociální aspekty dyslexie. Praha: Univerzita Karlova, 2006. MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na 2. stupni základních škol a na středních školách. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. MICHALOVÁ, Z. Vybrané aspekty aktuální školské legislativy a jejího vývoje. Liberec: TU Liberec, 2011. ISBN 978-80-7372-718-5.MICHALOVÁ, Z. Vybrané kapitoly z problematiky specifických poruch učení. Liberec: TU v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-318-7.Vyhláška č. 116 / 2011 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.
Požadavky
Pro získání zápočtu je nutná účast na cvičení a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
Garant
Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.
Vyučující
Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.