Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specifické poruchy učení (KSS / PUCM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSS / PUCM - Specifické poruchy učení, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

I. Deficity dílčích funkcí.II. Vymezení základních pojmů, druhy SPU.III. Projevy SPU.IV. Metody práce s jedinci s SPU. Možnosti integrace.

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je poskytnout studujícím teoretické a praktické poznatky a dovednosti v oblasti SPU. Studující jsou seznámeni s kompenzačními a reedukačními pomůckami a jejich praktickou aplikací, odbornou literaturou, platnou školskou legislativou z hlediska integrace jedinců s SPU.

Literatura

GOETZ, M. UHLÍKOVÁ, P. ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou. Praha, Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-630-4.ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Dysgrafie. Praha: D+H, 2005. ISBN 80903579-2-X.ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Dyslexie. Praha: D+H, 2004. MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy čtení. Jinočany: H+H, 1995. POKORNÁ, V. Jak poznáme sklony dítěte k dyslexii, dysgrafii, dyskalkulii. Praha, Fortuna, 1994. Pokorná, V. Jak poznáme sklony dítěte k dyslexii, dysgrafii, dyskalkulii. Praha, Fortuna, 1994. &, &. MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Lehké mozkové dysfunkce. Praha: KPK, 1991. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Máte neklidné, nesoustředěné dítě?. Praha: D+H, 2003. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Metody hodnocení a tolerance dětí s SPU. Praha: D+H, 2001. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 1996. MICHALOVÁ, Z. Reedukace a kompenzace dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Liberec:TU, 2011. ISBN 978-80-7372-744-4.ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Relaxace nejen pro děti s LMD. Praha: D+H, 2003. ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D. Smyslové vnímání. Metody reedukace specifických poruch učení. Praha: D+H, 2003. MICHALOVÁ, Z. Sondy do problematiky specifických poruch chování. Havlíčkův Brod, Tobiáš, 2007. ISBN 80-7311-075-X.POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. Vyhláška č. 147 / 2011, o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání ( školský zákon). Praha: MŠMT, 2004. MICHALOVÁ, Z. ADD/ADHD v kontextu poruch chování. Liberec, TU, 2011. ISBN 978-80-7372-733-8.POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 1998. PACLT, I. a kol. Hyperkinetická poruch a poruchy chování. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1426-4.MUNDEN, A., ARCELUS, J. Poruchy pozornosti, hyperaktivita. Praha, Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-430-4.MATĚJČEK, Z., VÁGNEROVÁ, M. Sociální aspekty dyslexie. Praha: Univerzita Karlova, 2006. MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na 2. stupni základních škol a na středních školách. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. MICHALOVÁ, Z. Vybrané aspekty aktuální školské legislativy a jejího vývoje. Liberec: TU Liberec, 2011. ISBN 978-80-7372-718-5.MICHALOVÁ, Z. Vybrané kapitoly z problematiky specifických poruch učení. Liberec: TU v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-318-7.Vyhláška č. 116 / 2011 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.

Požadavky

Pro získání zápočtu je nutná účast na cvičení a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.

Garant

Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.

Vyučující

Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.Ing. Zuzana Palounková, Ph.D.