Předmět Florbal (KTV / FLO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / FLO - Florbal, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
V rámci konceptu aktivního životního stylu studentů došlo od akademického roku 2013/14 k modularizaci předmětu (modul zdravotní, pohybový a kontrolní/evaluační).A) Zdravotní modul:Zdravotní modul představuje předání základních teoretických poznatků k problematice pozitivního vztahu pohybové aktivity ke zdraví každého jedince. Realizován je formou diskuse a odkazů na příslušný webový portál KTV FP TUL. Důležitou součástí webové podpory jsou poznatky sportovní medicíny související s realizací pohybové aktivity a poskytováním první pomoci. Cílem modulu je zvýšit motivaci studentů k osvojování si základních poznatků souvisejících s aktivním životním stylem a tím přispět ke snížení potencionálního rizika výskytu civilizačních onemocnění.B) Pohybový modul:Pravidla florbalu,1. Charakteristika, vznik a vývoj florbalu, systém a organizace florbalových soutěží, úspěchy českých družstev.2. Pravidla a rozhodování ve florbale, specifika pravidel florbalu ve školní tělesné výchově.3. Rozdělení herních činností jednotlivce (útočné, obranné a brankáře) a herních kombinací (útočné a obrané).4. Rozdělení systémů hry družstva a standardních situací ve florbale.5. Charakteristika herního výkonu ve florbale (hráči, družstvo). Didaktická charakteristika florbalu (řídící styly, didaktické formy).6. Útočné herní činnosti jednotlivce: výběr místa, přihrávání, zpracování míčku, vedení míčku, vhazování.7. Útočné herní činnosti jednotlivce: přihrávky, tlumení, florbalový driblink, obcházení soupeře, střelba.8. Obranné činnosti jednotlivce: obsazování hráče a prostoru, odebírání míčku, zajišťování, přebírání, zdvojování, osobní obrana.9. Útočné herní kombinace: přihraj a běž, křížení, clonění, zpětné přihrávky, nabíhání do volného prostoru. Kombinace založené po vhazování, po volném úderu.10. Obranné herní kombinace: zajišťování, přebírání, zdvojování.11. Útočné herní systémy družstva: rychlý protiútok, postupný útok, přesilová hra 2-2, 1-2.12. Obranné herní systémy družstva: aktivní obrana - zónový presink, územní obrana, osobní obrana.13. - 14. Utkání.C) Evaluační modul:Evaluace inovované výuky studenty probíhá formou dotazníkového šetření, které poskytuje zpětnou vazbu ohledně spokojenosti s obsahem a formou výukových předmětů. Cílem je na základě kvalitního systému vnitřního hodnocení provést případné korekce až do finální podoby inovované výuky.
Získané způsobilosti
Student bude schopen správného technického provedení florbalových dovedností. Student získá odborné kompetence pro realizaci hry a rozhodování ve florbalu.
Literatura
SKRUŽNÝ, Z. Florbal. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0383-1.Pravidla florbalu. Česká florbalová unie, 2002. DOBRÝ, L. Didaktika sportovních her. Praha : SPN, 1988. RJABCOVÁ, H. Netradiční hry: metodický materiál. Liberec : FP TU v Liberci,1997. nullnullnullROUBAL. B., ŠAROCHOVÁ. D. et al. Základy florbalu. Praha : ČfbU a AŠSK, 1997.
Požadavky
Zápočet: znalosti z předmětu SPH, SPH1 nebo HVCúčast na cvičeních,zápočtový písemný test,herní způsobilost
Garant
PhDr. Tibor Slažanský, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Tibor Slažanský, Ph.D.