Předmět Moderní pohybové formy (KTV / MPF)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / MPF - Moderní pohybové formy, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
V rámci konceptu aktivního životního stylu studentů došlo od akademického roku 2013/14 k modularizaci předmětu (modul zdravotní, pohybový a kontrolní/evaluační).A) Zdravotní modul:Zdravotní modul představuje předání základních teoretických poznatků k problematice pozitivního vztahu pohybové aktivity ke zdraví každého jedince. Realizován je formou diskuse a odkazů na příslušný webový portál KTV FP TUL. Důležitou součástí webové podpory jsou poznatky sportovní medicíny související s realizací pohybové aktivity a poskytováním první pomoci. Cílem modulu je zvýšit motivaci studentů k osvojování si základních poznatků souvisejících s aktivním životním stylem a tím přispět ke snížení potencionálního rizika výskytu civilizačních onemocnění.B) Pohybový modul:Charakteristika a účinek aerobních cvičení. Rozdělení stylů. Metodické poznámky ke cvičení aerobiku. Zásady správného držení těla. Stavba aerobní hodiny. Mezinárodní názvosloví.Charakteristika a význam různých druhů aerobiku: low impact, middle impact, high impact, mixed impact aerobic .Step aerobic- charakteristika, význam, metodický postup výuky. Metod. výstupy posluchačů na téma předešlé hodiny.Circrut training - kruhový trénink - charakteristika, stavba hodiny, metodické pokyny. Metodické výstupy k předchozí tématice.P-class - problémové zóny - charakteristika, význam, metodické pokyny k dané problematice. Strečink - charakteristika a význam. Metodické výstupy k problematice předešlé hodiny.Dětský aerobik - odlišnosti dětského aerobiku, metodický postup výuky. Metodické výstupy k problematice předešlé hodiny.Country aerobic - charakteristika, metodické pokyny. Metodické výstupy k problematice předešlé hodiny.C) Evaluační modul:Evaluace inovované výuky studenty probíhá formou dotazníkového šetření, které poskytuje zpětnou vazbu ohledně spokojenosti s obsahem a formou výukových předmětů. Cílem je na základě kvalitního systému vnitřního hodnocení provést případné korekce až do finální podoby inovované výuky.
Získané způsobilosti
Student získá odborné kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
Literatura
TOUFAROVÁ, H. Aerobik s dětmi. Olomouc : Hanex, 2001. ISBN 80-85783-35-5. MACÁKOVÁ, M. Aerobik. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0057-3. ČECHOVSKÁ, I., MILEROVÁ, H., NOVOTNÁ, V. Aquafitness. Praha : Grada, 2005. nullnullnullnullJARKOVSKÁ, H. Posilování v aerobiku. Praha : Fit club,1998. nullJARKOVSKÁ, H. Zdravý aerobik. Praha : Fit club, 1996.
Požadavky
metodický výstup + příprava písemný test
Garant
Mgr. Petra Čaplová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Petra Čaplová, Ph.D.