Předmět Management sportu a rekreace (KTV / MSRE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / MSRE - Management sportu a rekreace, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Management v tělesné výchově a sportu. Role manažera, funkce a činnosti.2. Strategie plánování v podmínkách tělovýchovy.3. Strategický postup při realizaci sportovní akce.4. Pojetí marketingu v oblasti hospodářství, marketingový algoritmus.5. Marketing a tělesná výchova, sport a pohybová rekreace.6. Sponzorování ve sportu a tělovýchově, formy sponzorování, daně.7. Nabídky pro sponzora (sponzorský balíček, sponzorská smlouva).9. Sportovní reklama - vymezení pojmu, druhy, funkce.10. Analýza jednotlivých druhů sportovní reklamy.11. Komunikační proces a komunikace v činnosti sportovního manažera. Charakteristika procesu jednání a průběh jednání, předpoklady úspěšnosti manažera při jednání.12. Pojetí sportu v současné společnosti, postavení sportu a pohybové rekreace v současnosti. Makroekonomický model sportu.13. Specifika ekonomiky sportovního klubu, ekonomika provozu tělovýchovných zařízení.14. Zápočty.Cvičení:na cvičeních budou podrobněji rozebrána témeta příslušných přednášek.
Získané způsobilosti
Studenti se seznámí s problematikou managementu v TVS, strategického plánování, marketingu, sponzoringu a reklamy v podmínkách TVS a s činností sportovního manažera.
Literatura
ČÁSLAVOVÁ, E. Management v tělesné výchově a sportu. Praha : UK, 2001. DURDOVÁ, I. Sociálně - ekonomické aspekty sportu. Ostrava : Repronis, 2004. TOMEK, J. Zásady tvorby marketingové strategie. Praha : IŘ, 1991. ČÁSLAVOVÁ, E. Co by měl znát a umět sportovní manažer. In.: Tělovýchovný pracovník č. 5 a č. 7. Praha : ČSTV, 1993. ČÁSLAVOVÁ, E. Management sportu. Praha : East West Publish Company, 2000. Manažerství ve sportovním klubu - snaha o profesionalitu. Shrnutí ze semináře o. KOTLER, P. Marketing, management: analýza plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. KOTLER, P. Marketing, management: analýza plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada , 1992. HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada , 1992. KOBERA, B. a Šec, P. Reklama efektivně 1991. Praha : Unico, 1991. KOBERA, B. a Šec, P. Reklama efektivně 1991. Praha : Unico, 1991. STÝBLO, J. Role manažera. Moderní řízení 8/1993. STÝBLO, J. Role manažera. Moderní řízení 8/1993. ČÁSLAVOVÁ, E. Sportovní management. Praha : 2000. PLAMÍNEK, J. Vedení lidí, týmů a firem. Praha : Grada, 2002. TOMEK, J. Zásady tvorby marketingové strategie. Praha : IŘ, 1991.
Požadavky
Podmínky k udělení zápočtu:- účast na seminářích- seminární práceZkouška: kombinovaná
Garant
PaedDr. Jindřich Martinec
Vyučující
PaedDr. Jindřich MartinecPaedDr. Jindřich Martinec