Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Programová rozhraní pro automatizaci inž (KSA / PRA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / PRA - Programová rozhraní pro automatizaci inž, Fakulta strojní, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

PŘEDNÁŠKY :1. Normalizace grafických systémů. Referenční model grafických norem. Přehled norem.2. Robustní aplikační programová rozhraní v prostředí operačního systému UNIX. X system, X client - X server, architektura robustního API. Hardwarové akcelerátory pro grafický výstup.3. PHIGS PLUS - funkční specifikace. Struktury. Vytváření sítě struktur pomocí řídících prvků struktur. Centralizovaná paměť struktur, traversování sítě.4. Lokální & globální modelovací transformace - složená modelovací transformace do světového souřadného systému.5. Orientace prostorové scény a mapování pohledu pro paralelní a perspektivní projekci. Transformace na stanici, vytváření multipohledu.6. Koncepce virtuálních vstupních stanic. Logická třída vstupu, logické vstupní zařízení. Operační mód logického vstupního zařízení.7. Geometrické modelování. Povrchové a objemové modelování. 3D výstupní primitivy. Polygonální sítě, B spline plochy.8. Ztvárňování prostorové scény. Třídy vizualizace. Mechanismy HLHSR na robustních programových rozhraních.9. Ztvárňování prostorové scény stínováním. Údaje o povrchu a osvětlení prostorové scény, výpočet reflexní rovnice. Speciální body obrazu - metody stínování.10. Pseudoztvárňování - signalizace hloubky pro drátové a síťové modely. Pokládání textur.CVIČENÍ :1. Sestavování aplikací na robustních programových rozhraních - základní operace při vytváření zaváděcího modulu.2. Práce s 2D výstupními primitivy. Zadávání atributů.3. Použití funkcí pro grafický vstup. Způsob volby pro prompt a echo.4. Sestavení jednoduchého modelu pomocí 3D výstupních primitivů.5. Orientace pohledu na vytvořený model prostorové scény.6. Mapování pohledu pro vytváření multipohledu na prostorovou scénu.7. Použití polygonální sítě pro reálné mnohostěny.8. Použití polygonální sítě pro tělesa, která nejsou reálnými mnohostěny.9. Nastavení základních mechanismů API pro ztvárňování prostorové scény.10. Jednoduché úlohy pro vytváření dynamické prostorové scény.

Získané způsobilosti

Studenti se orientují v oblasti aplikačních programových rozhraních pro vývoj aplikačních programů pro CAE.

Literatura

FOLEY,J.D. - van DAM, A. Fundamentals of Interactive Computer Graphics. Reading, Addison-Wesley Publishing Company, 1983. HUDEC,B. Grafické systémy PHIGS a GKS. Praha, ČVUT, 1994. graPHIGS. On line documentation. LIMPOUCH,A. X Window System. Programování aplikací.

Požadavky

Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na cvičení a splnění konkrétního zadání. Zkouška je písemná a ústní.

Garant

prof. Ing. Vladimír Věchet, CSc.

Vyučující

Ing. Michal Moučka, Ph.D.prof. Ing. Vladimír Věchet, CSc.Ing. Michal Moučka, Ph.D.prof. Ing. Vladimír Věchet, CSc.Ing. Radek Votrubec, Ph.D.