Předmět Základy edukační činnosti (UZS / ZED)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UZS / ZED - Základy edukační činnosti, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Pojem edukace, edukace v ošetřovatelství, druhy edukace, zásady správné edukace.2. Úloha sestry v rámci edukace, kompetence, osobnost sestry a nemocného.3. Učení, motivace, základy didaktiky, pedagogické cíle v rámci edukace.4. Edukační proces.5. Metodika edukačního procesu.6. Strategie edukace, hodnocení efektivity edukace, faktory ovlivňující edukační proces.7. Realizace edukačního procesu - zásady tvorby edukačních plánů, prezentace, edukační mapy, letáku.8. Specifika edukace dětského pacienta a geriatrického pacienta.Cvičení:1.Edukace versus informace. Jak správně edukovat pacienta.2.Edukační proces v ošetřovatelské praxi.3.Tvorba konkrétního edukačního procesu jako součásti komplexní ošetřovatelské péče. I.4.Tvorba konkrétního edukačního procesu jako součásti komplexní ošetřovatelské péče. II.
Získané způsobilosti
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
Literatura
Kuberová, H. Didaktika ošetřovatelství. Portál, Praha, 2010. ISBN 978-80-736-7684-1.Svěráková, M. Edukační činnost sestry. Grada, Praha, 2012. ISBN 978-80-7262-845-2.Špirudová, L. a kol. Multikulturní ošetřovatelství II. Grada, Praha, 2006. ISBN 80-247-1213-X.Prucha, J., Janík, T., Rabušicová, M. Pedagogická encyklopedie. Portál, Praha, 2009. ISBN 978-80-736-7546-5.Šulistová, R., Trešlová, M. Pedagogika a edukační činnosti v ošetřovatelské péči pro sestry a porodní asistentky. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice, 2012. ISBN 978-80-7394-246-5.Juřeníková, P. Základy edukace v ošetřovatelské praxi. Grada, Praha, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.Honzák, R. Základy psychologie. Galén, Praha, 2006. ISBN 978-80-246-1138-9.
Požadavky
80% účast na přednáškách a cvičeníchpísemný test (úspěšnost 75%)vypracování edukačního plánu pacienta s konkrétní diagnózou
Garant
Mgr. Kateřina Krejbichová, DiS.
Vyučující
Mgr. Kateřina Krejbichová, DiS.Mgr. Kateřina Mařanová