Předmět Didaktika 4 (HIU / DI4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HIU / DI4 - Didaktika 4, Filozofická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
4 seminární blokyStudenti v seminářích diskutují o svých praktických zkušenostech, na základě získaných teoretických znalostí i praktických zkušeností zpracovávají zadaná témata a prezentují je celé skupině.1. Zadání tématu k samostatnému metodickému zpracování(objasnění všech aspektů, které musí výsledný celek obsahovat)2. - 3. Prezentace a obhajoby metodicky zpracovaných témat všemi studenty celé skupině studentů zapsaných na předmět, diskuse a hodnocení.4. Diskuse na téma multiperspektivita a výuka dějin v celoevropském kontextu, prostor pro dotazy a doplňková témata
Získané způsobilosti
Studenti aplikují teoretické znalosti získané v předchozích předmětech DID 1 - 3 v praxi, dokážou samostatně metodicky zpracovat konkrétní historické téma a prezentovat svou práci před skupinou.
Literatura
Stradling, Robert. Multiperspektiva ve vyučování dějepisu:příručka pro učitele, Praha 2004. Labischová D., Gracová B. Příručka ke studiu didaktiky dějepisu, Ostrava 2009. Stradling, Robert. Jak učit evropské dějiny 20. století. MŠMT. Praha 2003. Kol. autorů. Kurikulární reforma na gymnáziích. Od virtuálních hospitací k videostudiím.NÚV 2011. Gracová,B., Drahošová, L., Labisch, M. Metodika výuky na 2. stupni ZŠ a SŠ z pohledu ped. praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava 2009. Janovský, J. Základy dějepisu jako učebního předmětu. SPN 1984. Julínek, S. Základy oborové didaktiky dějepisu. Brno 2004.
Požadavky
Samostatné metodické zpracování historického tématu se všemi náležitostmi (viz konkrétní požadavky).Odprezentování práce skupině.
Garant
Mgr. Irena Kapustová