Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Film jako hist. pramen refl. mod. děj. 2 (HIU / KFIP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HIU / KFIP2 - Film jako hist. pramen refl. mod. děj. 2, Filozofická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vysvětlení pojmu visegrádská čtyřka a základní naznačení vývoje; prameny, literatura.2. Úvod do problematiky filmového mé-dia; základní filmologické pojmy.3. Film jako relevantní historický pra-men; odraz doby versus záměr tvůrce ? příklady.4. Zobrazení Slovenského štátu u Kadára a Klose; Obchod na korze.5. Radokovo a Němcovo zobrazení holo-caustu; Daleká cesta, Démanty noci.6. Estetický schematismus 50. let.7. 50. léta z pohledu konce 60. a začátku sedmdesátých let; diference mezi ČSSR a Maďarskem ? Ucho, Všichni dobří rodáci, Dny čekání, Dvojí pohled.8. Polská specifika - barokizující drama-tičnost A. Wajdy ? Kanály, Popel a dé-mat.9. Česká nová vlna I. ? absurdizující pa-rafráze v díle Pavla Juráčka a Jana Něm-ce; Postava k podpírání, Deníky Pavla Juráčka, O slavnosti a hostech.10. Česká nová vlna II. ? zobrazení kaž-dodenní všednosti u Formana, Papouška, Passera, Chytilové a dalších; Konkurz, Černý Petr, Semikrásky11. Polské kino morálního neklidu pře-lomu 70. a 80. let; K. Kieślowski, A. Wajda, K. Zanussi.12. Slovenská realita 80. let v díle D. Hanáka a Š. Uhera; Já milujem ty milu-ješ, Pásla kone na betóne.13. Soudobé trendy.

Získané způsobilosti

Za pomoci filmového média přednáška ukazuje styčné a odlišné aspekty vývoje jednotlivých zemí. Student by měl na základě přednášky být schopen pojme-novat základní vývojové odlišnosti i shodné rysy. Zároveň by si měl osvojit kritický přístup k filmu jakožto historic-kému pramenu.

Požadavky

Student musí prokázat, že pochopil podstatu kritického přístupu k filmovému médiu a jeho historickou výpovědní hodnotu. Zároveň musí být schopen pojmenovat základní odlišnosti v historickém vývoji jednotlivých státu tzv. visegrádské čtyřky.

Garant

PhDr. Jan Mervart, Ph.D.