Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktický proseminář (KFSV / BDPRO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFSV / BDPRO - Didaktický proseminář, Filozofická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod, seznámení se způsobem práce v semináři, kritéria splnění předmětu, literatura2. Výchova k občanství/základy společenských věd v mezinárodních výzkumech, současné pojetí výuky uvedených předmětů3. Cíle a přínosy výuky Výchovy k občanství a Základů společenských věd4. Didaktické prostředky ve výuce výchovy k občanství/základů společenských věd, analýza učebnic5. Výchova k občanství/Základy společenských věd a život školy6. Klima třídy při výuce výchovy k občanství/základů společenských věd7. Kognitivní výukové metody8. Problémové výukové metody9. Inscenační a situační výukové metody10.Projektové metody11. Výukové metody a organizační formy výuky (Skupinová práce a práce ve dvojicích)12. Hodnocení ve výuce výchovy k občanství/základů spol. věd, evaluační techniky13. Prezentace seminárních portfolií

Získané způsobilosti

Student po absolvování kurzu: - posoudí stav výuky výchovy k občanství a společenských věd - zhodnotí výhody a nevýhody různých přístupů ke vzdělávání- dle předem daných kritérií analyzuje dostupné didaktické prostředky - uvede vhodné příklady využití nových médií ve výuce východy k občanství a spol. věd- vyjmenuje a charakterizuje několik skupin výukových metod (kognitivní, skupinové, problémové apod.), uvede množství příkladů, výukové metody aplikuje při přípravě výukové jednotky- definuje různé způsoby hodnocení a evaluace žáků v rámci předmětů výchova k občanství a společenských věd, posoudí důsledky hodnocení na třídní a školní klima- připraví výukovou jednotku na zadané téma, implementuje rozmanité metody výuky, didaktické prostředky a způsoby hodnocení

Literatura

ČECHOVÁ, B. Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí. Praha: Portál, 2009. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. 2007. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. 2013. LAŠEK, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 2004. STANĚK, A. Výchova k občanství a evropanství. Olomouc, 2007. MAŇÁK, J., ŠVEC V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.PIKE, G., SELBY, D. Cvičení a hry pro globální výchovu. Praha: Portál, 2000. STARÁ, J. Výchova k demokratickému občanství : Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. STANĚK, A., MEZIHORÁK, F. Výchova k občanství pro 21. století. Praha, 2008.

Požadavky

1. Aktivní účast na seminářích 2. Splnění všech seminárních úkolů a vytvoření metodického portfolia3. Prezentace portfolia

Garant

Mgr. Hana Šebestová