Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktický proseminář (KFSV / SDPRO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFSV / SDPRO - Didaktický proseminář, Filozofická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Klima třídy při výuce výchovy k občanství/základů společenských věd2. Výchova k občanství/základy společenských věd v mezinárodních výzkumech, současné pojetí výuky uvedených předmětů3. Kognitivní výukové metody4. Problémové výukové metody5. Inscenační a situační výukové metody6. Projektové metody7. Skupinová práce a práce ve dvojicích8. Práce s textem9. Didaktické prostředky ve výuce výchovy k občanství/základů společenských věd, analýza učebnic10. Příprava na výuku, aplikace poznatků o metodách a did. prostředcích na vlastním příkladu11. Hodnocení ve výuce výchovy k občanství/základů spol. věd12. Evaluační techniky13. Závěrečný seminář ? prezentace seminárních portfolií, kontrola vypracovaných úkolůS ohledem na potřeby cílové skupiny (absolvování pedagogických praxí) se může pořadí témat změnit.

Získané způsobilosti

Student po absolvování kurzu: - na základě mezinárodních výzkumů posoudí stav výuky výchovy k občanství a společenských věd - zhodnotí výhody a nevýhody různých přístupů ke vzdělávání- dle předem daných kritérií analyzuje dostupné didaktické prostředky - uvede vhodné příklady využití nových médií ve výuce východy k občanství a spol. věd- vyjmenuje a charakterizuje několik skupin výukových metod (kognitivní, skupinové, problémové apod.), uvede množství příkladů, výukové metody aplikuje při přípravě výukové jednotky- definuje různé způsoby hodnocení a evaluace žáků v rámci předmětů výchova k občanství a společenských věd, posoudí důsledky hodnocení na třídní a školní klima- připraví výukovou jednotku na zadané téma, implementuje rozmanité metody výuky, didaktické prostředky a způsoby hodnocení

Požadavky

1. Účast na seminářích (max. 2 absence)2. Splnění všech seminárních úkolů a vytvoření metodického portfolia3. Prezentace portfoliaVšechny podmínky musejí být splněny v jednom akademickém roce. Účast 50/50 společně s jiným předmětem se vzhledem k volitelnosti předmětu nedoporučuje.

Garant

Mgr. Jana Čapková, Ph.D.