Předmět Počítačová grafika (KIKM / PGRF)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIKM / PGRF - Počítačová grafika, Fakulta informatiky a managementu, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní pojmy počítačové grafiky, vektorová a rastrová grafika2. Algoritmy pro kresbu základních grafických elementů3. Dvojrozměrné a třírozměrné transformace, promítání4. Zobrazovací řetězec5. Hardwarové prostředky v počítačové grafice6. Datové struktury pro práci s grafickou informací7. Algoritmy viditelnosti8. Osvětlovací modely, stínování, zpracování barev9. Grafická knihovna OpenGL10. Zpracování obrazu a rastrové formáty11. Projekt shrnující nabyté teoretické dovednosti a řešící vybraný aktuální problém. Součástí projektu je implementace řešení, vytvoření dokumentace a prezentace.
Získané způsobilosti
Schopnost algoritmicky uvažovat, rozumět probíraným metodám a algoritmům a samostatně je implementovat.
Literatura
Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika (2.vydání). Praha, 2005. ISBN 80-251-0454-0.Shreiner Dave, Woo Mason, Neider Jackie. OpenGL - průvodce programátora. Praha, 2006. ISBN 9788025112755.ŠONKA, Milan, Václav HLAVÁČ. Počítačové vidění. Praha, 1992. ISBN 80-85424-67-3.
Požadavky
Úspěšné absolvování zápočtového testuVypracování a odevzdání semestrálního projektu
Garant
Ing. Bruno Ježek, Ph.D.
Vyučující
Ing. Bruno Ježek, Ph.D.Mgr. Jan Vaněk, Ph.D.Ing. Bruno Ježek, Ph.D.Mgr. Jan Vaněk, Ph.D.