Předmět Základy marketingu (KM / KMRKT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KM / KMRKT - Základy marketingu, Fakulta informatiky a managementu, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Marketing - pojem a jeho obsah- definice marketingu- obsahová náplň marketingu- přehled stavů poptávky a úkolů marketingu- makromarketing a mikromarketing- marketingové koncepce a nástroje- marketing 3.02. Orientace marketingu podle typu podniku- řízení marketingu- marketingové cíle podniku- marketingová strategie- řízení marketingových aktivit3. Marketingové procedury a nástroje- analýza portfolia- strategická podnikatelská jednotka- marketingové prostředí podniku- marketingový mix4. Marketingové prostředí podniku- marketingový výzkum trhu- segmentace a pokrytí trhu- tržně orientované marketingové plánování5. Nákupní chování spotřebitelů- chování organizací a spotřebitelů- lidské potřeby- rozhodovací procesy spotřebitelů- typologie zákazníků- význam a úloha lidského činitele v marketingu6. Komunikační mix- propagace- reklama- podpora prodeje- public relations- osobní prodej- reklamní strategie7. Přímý a internetový marketing- přímý marketing- elektronické obchodování- využívání elektronického obchodování- internetový marketing- reklamní kampaň na internetu08. Umístění produktu na trhu- produkt- životní cyklus výrobku09. Stanovení ceny produktu- marketingové pojetí ceny- cenové strategie- změny cen10. Distribuce produktu- marketingové pojetí distribuce- distribuční cesty11. Inovace produktů, Mezinárodní marketing- inovace produktů- mezinárodní marketing
Získané způsobilosti
Student by si měl osvojit základní analytické znalosti pro porozumění a použití marketingových metod a nástrojů. V rámci cvičení budou posluchači pracovat na průběžném projektu, na kterém by se měli naučit týmové spolupráci a aplikovat poznatky z přednášek.
Literatura
Kotler, Philip. Marketing. Praha, 2004. ISBN 80-247-0513-3.Marketing XXL. 1. vyd. Bratislava, 2010. ISBN 978-80-89364-14-5.Hálek, Vítězslav. Základy marketingu. Vyd. 1. Hradec Králové, 2007. ISBN 978-80-7041-825-3.Boučková, Jana. Marketing. Praha, 2003. ISBN 80-7179-577-1.Marketing - základy a postupy. Vyd. 1. Praha, 2001. ISBN 80-7226-558-X .Kotler, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha, 2001. ISBN 80-247-0016-6.Pelsmacker, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha, 2003. ISBN 80-247-0254-1.Smith, Paul. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7226-252-1.Horáková, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1.Šindler, Petr. Event marketing. 1. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-247-0646-6.Světlík, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-247-0422-6.Veber, Jaromír. Podnikání malé a střední firmy. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha, 2008. ISBN 80-247-1069-2 .
Požadavky
Pravidla účasti na výuce: Účast na přednáškách není povinná. Docházka na cvičení je povinná a je evidována, je rovněž součástí požadavků k zápočtu. Povoleny jsou 2 neúčasti bez uvedení důvodu, ostatní se řeší individuálně s vyučujícím.Požadavky k zápočtu:Řádně a včas splněný dlouhodobý projekt zadávaný na jednotlivých cvičeních, splněna docházka na cvičení. Počet pokusů na získání zápočtu/zkoušky:3 Výsledné hodnocení předmětu: Známka je udělována podle výsledku zkoušky. V případě nerozhodného výsledku může vyučující přihlédnout k hodnocení dlouhodobého projektu a práce na cvičeních.
Garant
Dr. Ing. Vítězslav Hálek, Ph.D., MBA
Vyučující
Dr. Ing. Vítězslav Hálek, Ph.D., MBAIng. Tomáš Kala, DrSc., DBAIng. Karolína Kolerováprof. Ing. Zbyněk Pitra, DrSc.