Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy managementu I (KM / KZMN1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KM / KZMN1 - Základy managementu I, Fakulta informatiky a managementu, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky a základní pojmy- Co je to management a jaká je jeho role v dnešní společnosti- Organizace: systém, kde je management uplatňován- Management: proces působení na chování organizace vůči okolí- Manažeři: nositelé jednotlivých složek procesů managementu v organizaci2. Historický vývoj managementu- Klasické teorie managementu- Behaviorální teorie managementu- Systémové pojetí managementu a podnikatelské myšlení manažerů- Nové koncepty managementu organizací na počátku 21. století3. Metody manažerského rozhodování- Kroky rozhodování a struktura procesu rozhodování- Techniky rozhodování a tabulka očekávaných přínosů- Zvládání nejistoty rozhodovací situace4. Osobnost manažera a jeho způsobilosti- Požadavky na výkon manažerské role- Osobnostní vlastnosti a emoční inteligence manažera- Skladba manažerových profesních způsobilostí (kompetencí)5. Základní složky managementu- Procesy plánování výsledků působení organizace- Procesy organizování činností a uspořádání vnitřního prostředí organizace- Vedení pracovníků základní předpoklad úspěchu manažera- Kontrola a řízení činností organizace6. Firemní kultura, chování lidí v organizaci a jejich motivování k pracovnímu výkonu- Model firemní kultury- Sociální klima v organizaci a jeho vliv na pracovní chování lidí- Proces motivování pracovníků a podmínky úspěšné motivace.7. Komunikace v organizaci- Základní pojetí procesů komunikace- Interní a externí komunikace; překážky pro účinnou komunikaci- Metody a prostředky komunikace8. Změny společenského významu a forem provádění role manažera v 21. století- Hnací síly společenských změn v globální společnosti 21. století- Společnost znalostí je dnes již realitou- Teorie a praxe moderního managementu- Metody managementu ve znalostní ekonomiceLiteratura:- SOKOLOVÁ A KOL. Základy managementu, Gaudeamus, Hradec Králové, 2015- PITRA Z. Základy managementu, Professional Publishing, Praha 2007- OLIVA elektronické učební texty Sokolová Marcela, Základy managementu přednášky- BACHMANN, P., LACINA, K. Introduction to Management and Marketing. Gaudeamus, 2007- JOHN, R. SCHERMERHORN. Management. John Wiley, 2005- KOONTZ, WEIHRICH. Management. A Global Perspective. New York, McGraw Hill, 1993- LESLIE W. RUE, LLOYD L. BYARS. Management: Skills and Application. McGraw Hill. Irwin, 2005

Získané způsobilosti

Absolvent předmětu získá základní teoretické poznatky týkající se managementu a poznatky o vývojových tendencích v oblasti managementu.

Literatura

BACHMANN, P., LACINA, K. Introduction to Management and Marketing. Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-849-9.JOHN, R. SCHERMERHORN. Management. John Wiley, 2005. KOONTZ, WEIHRICH. Management. A Global Perspective. New York, McGraw Hill, 1993. LESLIE W. RUE, LLOYD L. BYARS. Management: Skills and Application. McGraw Hill. Irwin, 2005. Pitra. Základy managementu.

Požadavky

Rozsah konzultací: Výuka je rozdělena do dvou šestihodinových bloků. Výsledné hodnocení předmětu: Individuální požadavky cvičící sdělí v úvodu semestru.

Garant

doc. Ing. Hana Mohelská, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Pavel Bachmann, Ph.D.Ing. Veronika JašíkováIng. Tomáš Kala, DrSc., DBAdoc. Ing. Hana Mohelská, Ph.D.prof. Ing. Zbyněk Pitra, DrSc.Ing. Marcela Sokolová, Ph.D.Ing. Václav Zubr