Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy marketingu (KM / MRKTG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KM / MRKTG - Základy marketingu, Fakulta informatiky a managementu, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Marketing - pojem a jeho obsah- definice marketingu- obsahová náplň marketingu- přehled stavů poptávky a úkolů marketingu- makromarketing a mikromarketing- marketingové koncepce a nástroje- marketing 3.02. Orientace marketingu podle typu podniku- řízení marketingu- marketingové cíle podniku- marketingová strategie- řízení marketingových aktivit3. Marketingové procedury a nástroje- analýza portfolia- strategická podnikatelská jednotka- marketingové prostředí podniku- marketingový mix4. Marketingové prostředí podniku- marketingový výzkum trhu- segmentace a pokrytí trhu- tržně orientované marketingové plánování5. Nákupní chování spotřebitelů- chování organizací a spotřebitelů- lidské potřeby- rozhodovací procesy spotřebitelů- typologie zákazníků- význam a úloha lidského činitele v marketingu6. Komunikační mix- propagace- reklama- podpora prodeje- public relations- osobní prodej- reklamní strategie7. Přímý a internetový marketing- přímý marketing- elektronické obchodování- využívání elektronického obchodování- internetový marketing- reklamní kampaň na internetu08. Umístění produktu na trhu- produkt- životní cyklus výrobku09. Stanovení ceny produktu- marketingové pojetí ceny- cenové strategie- změny cen10. Distribuce produktu- marketingové pojetí distribuce- distribuční cesty11. Inovace produktů, Mezinárodní marketing- inovace produktů- mezinárodní marketing

Získané způsobilosti

Student by si měl osvojit základní analytické znalosti pro porozumění a použití marketingových metod a nástrojů. V rámci cvičení budou posluchači pracovat na průběžném projektu, na kterém by se měli naučit týmové spolupráci a aplikovat poznatky z přednášek.

Literatura

Kotler, Philip. Marketing. Praha, 2004. ISBN 80-247-0513-3.Marketing XXL. 1. vyd. Bratislava, 2010. ISBN 978-80-89364-14-5.Hálek, Vítězslav. Základy marketingu. Vyd. 1. Hradec Králové, 2007. ISBN 978-80-7041-825-3.Boučková, Jana. Marketing. Praha, 2003. ISBN 80-7179-577-1.Marketing - základy a postupy. Vyd. 1. Praha, 2001. ISBN 80-7226-558-X .Kotler, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha, 2001. ISBN 80-247-0016-6.Pelsmacker, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha, 2003. ISBN 80-247-0254-1.Smith, Paul. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7226-252-1.Horáková, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-247-0447-1.Šindler, Petr. Event marketing. 1. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-247-0646-6.Světlík, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha, 2003. ISBN 80-247-0422-6.Veber, Jaromír. Podnikání malé a střední firmy. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha, 2008. ISBN 80-247-1069-2 .

Požadavky

Pravidla účasti na výuce: Účast na přednáškách není povinná. Docházka na cvičení je povinná a je evidována, je rovněž součástí požadavků k zápočtu. Povoleny jsou 2 neúčasti bez uvedení důvodu, ostatní se řeší individuálně s vyučujícím.Požadavky k zápočtu:Řádně a včas splněný dlouhodobý projekt zadávaný na jednotlivých cvičeních, splněna docházka na cvičení. Počet pokusů na získání zápočtu/zkoušky:3Výsledné hodnocení předmětu: Známka je udělována podle výsledku zkoušky. V případě nerozhodného výsledku může vyučující přihlédnout k hodnocení dlouhodobého projektu a práce na cvičeních.

Garant

Dr. Ing. Vítězslav Hálek, Ph.D., MBA

Vyučující

Dr. Ing. Vítězslav Hálek, Ph.D., MBAIng. Tomáš Kala, DrSc., DBAIng. Karolína Kolerováprof. Ing. Zbyněk Pitra, DrSc.Dr. Ing. Vítězslav Hálek, Ph.D., MBAIng. Tomáš Kala, DrSc., DBAIng. Karolína Kolerováprof. Ing. Zbyněk Pitra, DrSc.