Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy managementu I (KM / ZMNG1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KM / ZMNG1 - Základy managementu I, Fakulta informatiky a managementu, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky a základní pojmy- Co je to management a jaká je jeho role v dnešní společnosti- Organizace: systém, kde je management uplatňován- Management: proces působení na chování organizace vůči okolí- Manažeři: nositelé jednotlivých složek procesů managementu v organizaci2. Historický vývoj managementu- Klasické teorie managementu- Behaviorální teorie managementu- Systémové pojetí managementu a podnikatelské myšlení manažerů- Nové koncepty managementu organizací na počátku 21. století3. Metody manažerského rozhodování- Kroky rozhodování a struktura procesu rozhodování- Techniky rozhodování a tabulka očekávaných přínosů- Zvládání nejistoty rozhodovací situace4. Osobnost manažera a jeho způsobilosti- Požadavky na výkon manažerské role- Osobnostní vlastnosti a emoční inteligence manažera- Skladba manažerových profesních způsobilostí (kompetencí)5. Základní složky managementu- Procesy plánování výsledků působení organizace- Procesy organizování činností a uspořádání vnitřního prostředí organizace- Vedení pracovníků základní předpoklad úspěchu manažera- Kontrola a řízení činností organizace6. Firemní kultura, chování lidí v organizaci a jejich motivování k pracovnímu výkonu- Model firemní kultury- Sociální klima v organizaci a jeho vliv na pracovní chování lidí- Proces motivování pracovníků a podmínky úspěšné motivace.7. Komunikace v organizaci- Základní pojetí procesů komunikace- Interní a externí komunikace; překážky pro účinnou komunikaci- Metody a prostředky komunikace8. Změny společenského významu a forem provádění role manažera v 21. století- Hnací síly společenských změn v globální společnosti 21. století- Společnost znalostí je dnes již realitou- Teorie a praxe moderního managementu- Metody managementu ve znalostní ekonomiceLiteratura:- SOKOLOVÁ A KOL. Základy managementu, Gaudeamus, Hradec Králové, 2015- PITRA Z. Základy managementu, Professional Publishing, Praha 2007- OLIVA elektronické učební texty Sokolová Marcela, Základy managementu přednášky- BACHMANN, P., LACINA, K. Introduction to Management and Marketing. Gaudeamus, 2007- JOHN, R. SCHERMERHORN. Management. John Wiley, 2005- KOONTZ, WEIHRICH. Management. A Global Perspective. New York, McGraw Hill, 1993- LESLIE W. RUE, LLOYD L. BYARS. Management: Skills and Application. McGraw Hill. Irwin, 2005

Získané způsobilosti

Absolvent předmětu získá základní teoretické poznatky týkající se managementu a poznatky o vývojových tendencích v oblasti managementu.

Literatura

BACHMANN, P., LACINA, K. Introduction to Management and Marketing. Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-849-9.JOHN, R. SCHERMERHORN. Management. John Wiley, 2005. KOONTZ, WEIHRICH. Management. A Global Perspective. New York, McGraw Hill, 1993. LESLIE W. RUE, LLOYD L. BYARS. Management: Skills and Application. McGraw Hill. Irwin, 2005. Pitra. Základy managementu.

Požadavky

Pravidla účasti na výuce: Přednášky nejsou povinné, na cvičeních je nutná minimálně 80% účast. Požadavky k zápočtu: Aktivní účast na cvičeních, vypracování semestrální práce + individuální požadavky cvičících. Forma zkoušky: Zkouška není, předmět je zakončen pouze zápočtem. Výsledné hodnocení předmětu: Splnění podmínek zápočtu.

Garant

doc. Ing. Hana Mohelská, Ph.D.

Vyučující

Ing. Marcela Sokolová, Ph.D.doc. Ing. Pavel Bachmann, Ph.D.Ing. Tomáš Kala, DrSc., DBAIng. Marcela Sokolová, Ph.D.Ing. Václav Zubr