Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Informatika a marketing cestovního ruchu (KRCR / KINMC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRCR / KINMC - Informatika a marketing cestovního ruchu, Fakulta informatiky a managementu, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Osnova:1. Úvodní přednáška - pojetí předmětu, propojení informatiky a marketingu v cestovním ruchu, trendy informatiky, vymezení marketingu, trendy marketing-managementu. Požadavky pro zápočet a zkoušku, témata seminárních prací. Zdroje informací pro studium - tištěné, datové.2. Informatika v cestovním ruchu - trendy informačních a komunikačních technologií (dále jen "ICT") v CR, pojetí IS v CR, druhy informací a specifika jejich zpracování.3. Software pro cestovní ruch, přehled, vybrané aplikace a produkty: GDS, CRS, IDS, vytváření itinerářů, LBS, GPS, multimédia. Interaktivní digitální televize.4. Internet - přehled a struktura zdrojů na Internetu, způsoby vyhledávání, vybrané portály. Využití Internetu v reklamě, prodeji, získávání informací. Elektronický obchod - typy E-business, state-of-the art, vliv na cestovní ruch. Doporučení pro WWW. Nové trendy a nové aplikace. Virtuální realita, virtuální prohlídky, průlety. Web 2.0 a web 3.0.5. Celostátní informační systém CR - koncepce, součásti, podmínky realizace v ČR, analýza stávajících IS v ČR.6. Regionální informační systém CR - koncepce, součásti, podmínky realizace, koncepce RIMS.7. Informační bezpečnost - koncepce, ochrana proti škodlivému software, zálohování, kryptografie, autorizace přístupu, biometrie, technologie pro elektronický obchod.8. Marketing-management: základní pojmy a rozdílná pojetí managementu a marketingu. Charakteristika prosperující firmy. Management a marketing na začátku 21.století - QMS, EMS, TQM, učící se organizace, lean management, integrovaný management aj.9. Marketing: dynamické pojetí marketingu, marketingové nástroje, marketingové plánování, situační analýza, časový faktor v marketingu, Bostonská matice, marketingová strategie.10. Základní specifika managementu a marketingu v CR: služby a jejich specifika, specifika produktu CR, image a firemní kultura subjektu CR, přístupy mentálních map. Marketingové nástroje v CR přehledově (pojetí Morrison, rozšířené pojetí 8P + ICT), marketigový mix v CR, specifická segmentace trhu CR, propojení na typy cestovního ruchu.11. Marketingové nástroje v CR: produkt (specifika, necenová konkurence, trendy, destinační produkt), cena (kvalita, třídy, kategorie, yield management atd.), distribuce (specifika v CR, distribuční kanály, propojení s produktem, elektronický obchod atd.). Propagace (pravidla a nástroje, reklamní a nabídkové materiály, vytváření, práce s nimi, role Internetu LBS, výstavy a veletrhy, nabídkové akce atd.). Sociální sítě v marketingu CR.12. ICT v marketingu CR: moderní technologie v marketingu CR, E-business typické produkty, ukázky, podpora prodeje, FFs aj.13. Trh CR: struktura, segmentace, trendy vývoje, metody studia trhu. Analýza statistických údajů o CR. Marketingový výzkum. Analýza vybraných studií o marketingu CR podle Tourism Management a Annals of Tourism Research.14. Marketingové strategie v CR. Marketingové strategie různých subjektů a geografických celků v CR: CK a CA, hotely a hotelové řetězce, letecké společnosti, lodní společnosti (okružní plavby), města, mikroregiony a regiony, stát.

Získané způsobilosti

Získanou kompetencí je schopnost tvůrčího zpracování odborného tématu a jeho prezentace. Student si vytvoří základní znalosti a přístupy k marketing-managementu obecně, je schopen aplikovat tyto poznatky na specifický marketing v CR, umí vymezit základní koncepce užívaných marketingových strategií a aplikovat a interpretovat marketingový výzkum v CR.

Literatura

ZELENKA, J., PECHANEC, V., BUREŠ, V., ČECH, P., PONCE, D. E-turismus v cestovním ruchu. , 237 stran. ISBN. Praha, MMR, 2008. ISBN 978-80-87147-07-8.Zelenka, Josef. Marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Hradec Králové, 2007. ISBN 978-80-7041-070-7.Pásková, Martina. Výkladový slovník cestovního ruchu. Praha, 2002. ISBN 80-239-0152-4 .Horner, Susan. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha, 2003. ISBN 80-247-0202-9.Indrová, Jarmila. Hotelový management. Praha, 1996. ISBN 80-7079-750-9.Kiráľová, Alžběta. Marketing. Vyd. 1. Praha, 2003. ISBN 80-86119-56-4.Kiráľová, Alžběta. Marketing hotelových služeb. vyd. 1. Praha, 2002. ISBN 80-86119-44-0.Middleton, Victor T. C. Marketing in travel and tourism. 2nd ed. Oxford, 1998. ISBN 0-7506-0973-7.Kotler, Philip. Marketing management. 9. přeprac. vyd. Praha, 1998. ISBN 80-7169-600-5.Kotler, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha, 2001. ISBN 80-247-0016-6.Kotler, Philip. Marketing management. 12. vyd. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.Morrison, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Praha, 1995. ISBN 80-85605-90-2.Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3.Horáková, Helena. Strategický marketing. 1. vyd. Praha, 2001. ISBN 80-7169-996-9.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:1. Vypracování seminární práce, její včasné odevzdání dle termínu v Blackboard, práce vyhodnocena vyučujícím nad 35 bodů ze 100 (kritéria hodnocení podrobně uvedena v Blackboard)2. Neschválenou práci je možné maximálně dvakrát přepracovat, práce je pak vyučujícím znovu vyhodnocena, podmínkou pro zápočet je získat min. 35 bodů ze 100 (kritéria hodnocení podrobně uvedena v Blackboard)Forma zkoušky: písemná pro první termín zkoušky, písemná či ústní pro druhý termín zkoušky (volí si student), ústně pro třetí termín zkouškyZakončení: zápočet, zkouška

Garant

prof. RNDr. Josef Zelenka, CSc.

Vyučující

prof. RNDr. Josef Zelenka, CSc.