Předmět Sociálně pedagogická diagnostika (OSPSP / IYTA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OSPSP / IYTA - Sociálně pedagogická diagnostika, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Etopedická diagnostika jako proces (zásady, účel, požadavky). Osobnost dítěte jako model vytváření et. diagnózy. Etopedická diagnostika jako součást komplexní diagnostiky. Specifikace obsahu a charakteru činnosti etopeda. Poruchy chování ve vztahu k reedukačním přístupům, zásadám a možnostem.
Získané způsobilosti
Cílem je teoreticky i prakticky připravit posluchače k výkonu funkce etopeda - získat dovednost práce s pedagogickou dokumentací, získání informací o dětech a vytváření etop. diagn., včetně stanovení individuálních výchovných programů, priorit a naznačení možné prognózy vývoje.1. Rozlišení : psychodiagnostika jedince, skupinová diagnostika, sociální diagnostika . 2. Přístupy ke stanovení normality (ideální, funkční, klinické, statistické) 3. Typologie (biotypologie): vztahy mezi jednotlivými vlastnostmi konstituce a třídící konstituce na jednotlivé typy člověka. teorie založená na typologickém popisu osobnosti. Hippokrates, CG.Jung, Kretschmer, Scheldon, Rees-Eysenck a j. 4.Metody klinické diagnostiky. V zásadě používání dvou typů metod a to metody klinické a metody testové. Obvykle se ale ještě přiřazují metody přístrojové. 5. Klinické metody. Pozorování ? Rozhovor ? Anamnéza ? Analýza spontánních produktů
Požadavky
Písemný test.
Garant
PhDr. Jiří Kučírek, Ph.D.