Předmět Dlouhodobá průběžná praxe (OSPSP / KFGEA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OSPSP / KFGEA - Dlouhodobá průběžná praxe, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Průběžná dlouhodobá praxeUskutečňuje se 1 den v týdnu po dobu 1 semestruTyp organizace: dle osobní preference studenta ?OPD,domovy důchodců,speciálně pedagogická centra,psychiatrické léčebny,domovy pro matky s dětmi, zařízení pro děti a mládež s poruchami chování, věznice, projekty primární a sekundární péče o děti a mládež, rodinné pradnyZákladní předpoklad: Výběr praktické kompetence, stanovení kritériíNávaznost na výuku: Zadávat studentům odpovídající úkoly pro osvojení praktických kompetencí sociálního pracovníka, zároveň využívat vlastní prožitky při praxi.Cíle učení- sledovat a zaznamenat vývoj jednoho případu- vedení dokumentace- učit se reflexi- učit se analyzovat a zaznamenávat vývoj- orientace ve specifické pomoci- znát regionální síťOrganizace supervize: 1x za 14 dní 2 hodinový supervizní seminář- nedirektivní vedení- průběžná projekce prožitků- vzájemná informovanost o institucích praxe- problémy studentů při vlastní praxiSupervize konzultantů v institucích praxe:- provádět individuálně dle potřeb studentů- navazovat kontakty s pracovišti a konzultanty praxeZávěrečná supervize:- zhodnocení splnění úkolů dle kontraktu prostřednictvím portfolia- zobecněním závěrů a návrhu dalšího odborného růstu praktikanta- administrativní ukončení praxe
Získané způsobilosti
Dlouhodobá průběžná praxe trvá většinou jeden nebo dva semestry a student dochází na pracoviště 1-2 dny v týdnu. Tento typ praxe je vhodný v ambulantních poradenských a informačních službách, stacionářích, speciálně pedagogických centrech, azylových domech, odděleních péče o děti aj. Student má možnost zúčastnit se po delší dobu pravidelných aktivit, skupin, návštěvních dnů. V této formě praxe může plnit náročné cíle učení: sledovat a zaznamenat vývoj jednoho případu, naučit se vést dokumentaci, pochopit metodiku vedení případu a uvědomit si varianty řešení, učit se sebereflexi, naučit se analyzovat a zaznamenávat změny, udělat plán sociální pomoci a některé opatření realizovat. Cíle této formy praxe navazují na úkoly z nižšího ročníku - student by měl umět např. navázat kontakt s klientem, vést rozhovor, pracovat s dokumentací.
Požadavky
Kritéria hodnocení: samostatně zpracované portfolio, závěrečná práce, zápis o supervizi, návrh projektu apod.
Garant
PhDr. Jaroslav Holek