Předmět Dlouhodobá bloková praxe (OSPSP / ZFEA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OSPSP / ZFEA - Dlouhodobá bloková praxe, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Probíhá asi 4 týdny, e vhodné ji zařazovat ke konci semestruTypy zařízení: dle osobní preference studenta ? státní i nestátní sociální péče/ ústavní, stacionáře, státní správa, vazební věznice, azylovédomy, chráněné dílny, domy na půl cesty a další/Návaznost na výuku: MPS, právo, psychologie, etika, pedagogika, zdravotní nauky, korespondence, práce s počítačemZákladní předpoklady: Výběr osvojované kompetence, stanovení kritériíCíle učení:1. Seznámení se s organizací a se specifikou práce v daném zařízení- seznámení se s týmem pracovníků- aktivita studentů2. Samostatná práce studenta pod supervizí- samostatné rozbory situace pod vedením konzultanta- samostatná aktivita studenta v při plnění úkolů v organizaci- týmová spolupráce- návrh dalšího osobního rozvoje3. Naučit se pracovat s materiály o klientovi / práce s vlastními poznatky, vyhodnocení zprostředkovaných informací,vedení anamnézy, kazuistika/Organizace supervize:- úvodní skupinová ? příprava na praxi- individuální supervize před vstupem na praxi- supervize na pracovišti ? týmová supervizor,konzultant a student- závěrečná skupinová ve škole
Získané způsobilosti
Dlouhodobá bloková praxe trvá 4 a více týdnů v zařízení a student je přítomen na pracovišti denně. Tato praxe je vhodná v lůžkových zařízeních, ve stacionářích, azylových domech apod. Předpokládá se, že student bude mít možnost stanovit a naplnit náročné cíle učení: důkladně poznat určitý typ pracoviště, jeho cíle, strukturu, způsob fungování, vzájemné vztahy, týmovou spolupráci a dokáže identifikovat svoji úlohu v týmu. Má možnost aplikovat teoretické poznatky do praxe, zapojit se do řešení případů a hledat další nové možnosti. Pozná různé role sociálního pracovníka - podílí se na vedení dokumentace, je schopen sepsat anamnézu, navázat styk s jinými organizacemi, orientovat se v potřebách klientů. Naučí se sociálním dovednostem při jednání s klientem: posoudí vhodnost přístupu ke klientovi, účinně komunikuje s klientem, vyšetří jeho potřeby a stanoví plán pomoci, podporuje klientova práva, samostatnost a rozhodování. Tato forma praxe je vhodná pro druhý a třetí ročník.
Požadavky
Kritéria hodnocení: samostatně zpracované portfolio, závěrečná práce, zápis o supervizi, návrh projektu apod.
Garant
PhDr. Jaroslav Holek