Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika a didaktika (HUDK / DPED)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUDK / DPED - Pedagogika a didaktika, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah disciplíny bude částečně individualizovaný dle zaměření studenta, přesto základními okruhy budou:- Aktuální témata pedagogiky jako vědy, trendy pedagogického výzkumu a současné problémy v oblasti edukační reality.- Cíle ve výchově a vzdělávání - konfrontace jejich poslání a možnosti naplňování v realitě dnešního života.- Podíl estetických předmětů na kultivaci osobnosti jedince. Místo estetických předmětů ve výchovně vzdělávací činnosti školy.- Efektivita výchovně vzdělávacích procesů z hlediska didaktiky a psychodidaktiky. Diferencovaný a individualizovaný přístup k žákovi.- Evaluace výchovně vzdělávací činnosti školy. Iniciování změn ve škole.- Cesty k profesionalizaci učitelství. Psychodidaktické kompetence učitele.

Získané způsobilosti

Student je schopen syntetizovat poznatky z pedagogické teorie. Svoje odborné znalosti prokazuje při řešení pedagogických problémů, vedených komplexně a v širších souvislostech po stránce teoretické i praktické.

Literatura

VRABCOVÁ, D., PROCHÁZKOVÁ, L., RÝDL, K. Autoevaluace školy v zahraničí. Pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích. Praha, 2012. ISBN 978-80-87063-75-0.Janík, T. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno, 2009. JANÍK, T., ŠVEC, V. K perspektivám školního vzdělávání. Brno, 2009. PRŮCHA, J. (ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha, 2009. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. (eds.). Pedagogika pro učitele. Praha, 2011. Škoda,J. - Doulík, P. Psychodidaktika. Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha, 2011. Kosíková, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha, 1998. BLÍŽKOVSKÝ, B. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi. Ostrava, 1992. KALHOUS, Z. a kol. Školní didaktika. Praha, 2009. DUCHOVIČOVÁ, J., KURINCOVÁ, V. a kol. Teoretické základy výchovy a vzde?lávania. Nitra: UKF, 2012. Nitra, 2012. PRŮCHA, J. Učitel: Současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.WALTEROVÁ, E. a kol. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno, 2004. Zormanová, Lucie. Výukové metody v pedagogice. Vyd. 1. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.

Požadavky

Požadavky:1. Prokázat znalosti ve stanovených okruzích2. Zpracování seminární práce na téma dle dohody s vyučujícímMaximální počet opravných termínů pro udělení zápočtu: 2

Garant

PhDr. Jana Doležalová, Ph.D.