Předmět Hudební teorie a interpretace (HUDK / HVBVZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUDK / HVBVZ - Hudební teorie a interpretace, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Seznam skladeb ke komplexní analýze:J. S. Bach Temperovaný klavír I Preludium a fuga C durW. A. Mozart Sonáta C dur, KWV 545R. Schumann Dětské scény, op. 15 č. 6 Důležitá událost, č. 7 Snění, č. 9 Rytíř na dřevěném koniB. Martinů Loutky I Kolombína tančíB. Martinů Loutky III Pierotovo zastaveníčkoSeznam skladeb k poslechovému testu je přístupný na internetové adrese:https://www.uhk.cz/cs-CZ/PDF/Katedry/Hudebni-katedra/Studijni-podklady#UHK-Article
Požadavky
Praktická část:Zpěv: - 1 lidová píseň a 1 umělá píseň zpamětiHra na klavír nebo housle/violu:- 1 přednesová skladba zpamětiObligátní klavír zkoušku vykonají studenti, kteří hrají na housle/violu:- 1 přednesová skladba hra zpaměti není podmínkouImprovizace klavírních doprovodů:- 5 lidových písní různého charakteru hra bez notového zápisu s vlastním improvizovaným doprovodem, který odpovídá charakteru písně (pochod, polka, valčík, ukolébavka atd.), harmonizace v levé ruce je nejméně v tříhlasé podobě, v pravé ruce není dvojhlas podmínkou, transpozice do jiných tónin (do tónin se 4 křížky a 2 bé)Teoretická část:Dějiny hudby: Poslechový test je prověrkou poslechových znalostí v rozsahu antologie s názvem 2000 let hudby (CD, Harmonia Mundi 1999). Studenti identifikují vybrané zvukové ukázky, na základě poslechové analýzy provedou hudebně historický výklad jedné ze zadaných skladeb, zařadí ji do širšího kulturního, slohového a historického kontextu.Hudebně teoretické předměty:Při komplexní analýze skladby se ověřují znalosti studentů z hudební teorie, hudebních forem, nauky o harmonii a polyfonii. Zkouška je ústní.Komplexní analýza se orientuje na tyto problémy:a) základní informace o skladbě o době a okolnostech jejího vzniku, o jejím významu v kontextu skladatelovy tvorby atd.;b) obsahová analýza vychází z hudebního prožitku, zpřesňuje se na základě zjištěných informací o skladbě (skladatelův kompoziční záměr, název skladby, přednesová a tempová označení atd.), opírá se o výsledky hudebně teoretického rozboru;c) hudebně teoretická analýza zaměřuje se na analýzu hudebně výrazových prostředků (hudební formy, tektoniky, melodiky, tonálního a harmonického průběhu, metrorytmiky, tempa, faktury, dynamiky, zvukové barvy, agogiky), jednotlivé složky hudební struktury se sledují ve vzájemných vztazích, hudebně teoretický rozbor se provádí ve vztahu k analýze obsahové;d) celkové zhodnocení skladby, její výklad v širším hudebně slohovém a hudebně historickém kontextu.