Předmět Didaktika HV 2 (HUDK / KPVDA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUDK / KPVDA - Didaktika HV 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Semestr je zaměřen na metodiku poslechu hudby v mateřské škole. Základem je triáda: emocionální zážitek - elementární hudební poznatek - ověření poznatku souborem vokálních, instrumentálních, pohybových, výtvarných a dramatických aktivit dětí. Východiskem jsou možnosti dětí předškolního věku a úroveň jejich hudebních schopností: citlivost pro hlasitost, pro barvu tónu, rozlišování výšky tónů, citlivost pro tempo, pro postup melodie, ukončenou nebo neukončenou melodii, citlivost pro metrickou pulzaci, vnímání opakování a kontrastu v hudbě, orientace v tempové a dynamické škále.Praktické výstupy studentů s hudební miniaturou k poslechu a s vlastní pohádkou, do které jsou zakomponovány dětské hudební aktivity.
Získané způsobilosti
Teoretické a praktické zvládnutí komplexu hudebních činností s akcentováním metodiky poslechu hudby dětí předškolního věku. Metodika poslechu hudebních miniatur a poslechu hudební pohádky.
Literatura
JENČKOVÁ, E. edice Hudba v současné škole (od r. 1996 dosud). Hradec Králové. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové, 2002. JENČKOVÁ, E. Hudební pohádka. Metodické CD. Hradec Králové, 2008. KODEJŠKA, M., VÁŇOVÁ, H. Hudební výchova dětí předškolního věku. Praha, 1991. SEDLÁK, F. a kol. Hudební vývoj dítěte. Praha, 1974. HURNÍK, I. Příběhy jedné kapely. CD (MG). Praha, 1986. RAKOVÁ, M., ŠTÍPLOVÁ, L.,TICHÁ, A. Zpíváme a nasloucháme s nejmenšími. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-543-1.
Požadavky
Požadavky k zápočtu: 1. Zpívat s vlastním doprovodem na hudební nástroj podle not - 10 nových písní ze současné tvorby pro děti. 2. Zahrát dvě přednesové didakticky využitelné skladby.3. Praktický výstup s poslechovou skladbou a vlastní hudební pohádkou.4. Seminární práce písemná: Metodický postup při práci s vybranou poslechovou skladbou pro děti předškolního věku.5. Seminární práce písemná: Metodický postup při prezentaci vlastní hudební pohádky dětem předškolního věku.Maximální počet opravných termínů pro udělení zápočtu: 3Požadavky ke zkoušce:Teoretické znalosti didaktiky Hv dětí předškolního věku.
Garant
prof. PhDr. Eva Jenčková, CSc.