Předmět Hlasová výchova 3 (HUDK / PCRHA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUDK / PCRHA - Hlasová výchova 3, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Upevňování žeberně-bráničního dýchání a zdokonalování dechové opory, rozšiřování hlasového rozsahu, vyrovnávání vokálů, srozumitelná artikulace, přednes písní s odpovídajícím výrazem.
Získané způsobilosti
Zvládnutí základů dechové, hlasové a artikulační techniky pro výkon učitelského povolání.
Literatura
OBEŠLOVÁ, Miluše. Hlasová výchova 6 - 9letých dětí na základní škole. Hradec Králové, 2005. JANÁČEK, L. Moravská lidová poezie v písních. MALÁT, J. Národní písně. SLÁDEK, F. Náš poklad I, II. MARTINŮ, B. Nové slovenské písně. NOVÁK, V. Slovenské spevy. TROJAN, V. České a slovenské lidové písně. TICHÁ, Alena. Hlasová výchova v dětském pěveckém sboru prostřednictvím her a motivací. Praha, 2004. ISBN 80-7068-186-1.MARTINŮ, B. Nový Špalíček. FROSTOVÁ, Jana. Péče o hlasovou kondici učitelů. Brno. ISBN 978-80-210-5355-7.MARTINŮ, B. Písničky na dvě stránky. MARTINŮ, B. Písničky na jednu stránku. BENDL, K. Skřivánčí písně. TICHÁ, Alena. Učíme zpívat děti. Praha, 2005. ISBN 80-7178-916-X.JINDŘICH, J. 32 chodských písní.
Požadavky
Podmínky udělení zápočtu: a) účast na cvičeních,b) zvládnutí základů dechové a hlasové techniky,c) - znalost všech písní z učebnic Hv pro 5. ročník ZŠ (Lišková), - vzorová interpretace (zpaměti) 20 písní z učebnice Hv (pro 5. roč.), d) vzorová interpretace 2 úprav lidových písní s klavírním doprovodem.Podmínky ke zkoušce:- teoretická zkouška z těchto okruhů: 1. Vývoj hlasové výchovy dětí.2. Anatomické a fyziologické předpoklady pěveckých činností (dechové, hlasové, artikulační a rezonanční ústrojí, hlasové rejstříky).3. Obecné zásady hlasové výchovy (dechová, hlasová a artikulační technika, rozsah dětského hlasu, hlasová hygiena a kultura hlasového projevu dítěte).4. Psychologické předpoklady hudebních činností (vlohy, hudební nadání, hudební schopnosti, hudební dovednosti, psychologické předpoklady pěveckých činností).5. Hudební vývoj dětí (hudebnost při vstupu do školy, význam pěveckého projevu pro hudební vývoj, psychické příčiny nesprávného vokálního projevu).6. Hlasová výchova na základních školách (hlasová výchova ve vzdělávacích programech, učebních plánech, učebních osnovách a metodických příručkách, přípravný zpěv, písně pro děti).7. Současné přístupy k hlasové výchově dětí.
Garant
PhDr. Miluše Obešlová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. et MgA. Markéta Štefaniková