Předmět Didaktika HV pro 2. stupeň ZŠ 2 (HUDK / PVDZ2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUDK / PVDZ2 - Didaktika HV pro 2. stupeň ZŠ 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vokální činnosti v HV, charakteristika a zvláštnosti hlasového projevu žáků, výcvik pěveckých dovedností, hlasová hygiena.2. Vztah zpěvu a dalších hudebních aktivit.3. Vyučovací hodina hudební výchovy vokálního typu a její struktura, časové proporce, charakteristika jednotlivých fází vyučování a jejich variabilita.4. Metody nácviku a osvojování písní; imitační a intonační metoda. Imitační metoda s oporou o notový zápis písně.5. Vokální intonace, vývoj intonačních metod.6. Přehled českých intonačních metod (Daniel, Lýsek, Kulínský aj.), kreativní intonace (Kolář, Tichá) a nejvýznamnější intonační metody v zahraničí (Kodály, Jale, hry s hudbou Pierra van Hauwa a další)7. Základy vokální kreativity žáků.8. Hudební teorie ve školní Hv, systém hudebních poznatků, integrace hudebních poznatků a činností.9. Hudební teorie v učebnicích Hv, kvízy, hudební hry s poznatky.10. Vícehlasý zpěv ve škole, druhy dvojhlasu a trojhlasu, úpravy pro smíšené obsazení (skladatelé, notové materiály, učebnice Hv).11. Kánon, quodlibet, melodická ostinata, harmonický vícehlas.12. Příprava a řízení vícehlasých cvičení; rytmická, sluchová a intonační příprava vícehlasého zpěvu, kombinace vokálních a instrumentálních hlasů.13. Metody nácviku vícehlasu, orientace žáků v notovém zápisu.14. Pěvecký sbor ve škole jako zájmový kroužek a jako nepovinný předmět, výběr repertoáru a jeho osvojování, organizace práce a veřejného vystoupení.
Získané způsobilosti
Teoretické a praktické zvládnutí modelových hudebních situací se zaměřením na vokální aktivity žáků na 2. stupni ZŠ.
Literatura
SEDLÁK, F. a kol. Didaktika hudební výchovy. Díl 2. Praha, 1979. Sborník Lidová píseň a hudební výchova. Musica VI. Olomouc, 1997. ŘÍHA, J. Sborový zpěv v hodinách hudební výchovy. Praha, 1979. TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha, 2004. VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Pěvecká příprava učitelů hudební výchovy. Praha, 1976. CHLÁDKOVÁ, B.; SNÍŽKOVÁ, J. Slabikář začínajícího zpěváčka. Praha, 1982. UHEREK, M. Zpíváme ve sboru. Praha, 1987.
Požadavky
Podmínky k udělení zápočtu:- orientace v základní literatuře - rozprava v koloqiu- 2 seminární práce- 2 samostatné pedagogické výstupy v seminářích- zpěv 25 písní s improvizovaným nástrojovým doprovodem (klavír nebo housle)Maximální počet opravných termínů pro udělení zápočtu: 2
Garant
prof. PhDr. Eva Jenčková, CSc.