Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika HV pro 2. stupeň ZŠ 2 (HUDK / PVDZ2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUDK / PVDZ2 - Didaktika HV pro 2. stupeň ZŠ 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vokální činnosti v HV, charakteristika a zvláštnosti hlasového projevu žáků, výcvik pěveckých dovedností, hlasová hygiena.2. Vztah zpěvu a dalších hudebních aktivit.3. Vyučovací hodina hudební výchovy vokálního typu a její struktura, časové proporce, charakteristika jednotlivých fází vyučování a jejich variabilita.4. Metody nácviku a osvojování písní; imitační a intonační metoda. Imitační metoda s oporou o notový zápis písně.5. Vokální intonace, vývoj intonačních metod.6. Přehled českých intonačních metod (Daniel, Lýsek, Kulínský aj.), kreativní intonace (Kolář, Tichá) a nejvýznamnější intonační metody v zahraničí (Kodály, Jale, hry s hudbou Pierra van Hauwa a další)7. Základy vokální kreativity žáků.8. Hudební teorie ve školní Hv, systém hudebních poznatků, integrace hudebních poznatků a činností.9. Hudební teorie v učebnicích Hv, kvízy, hudební hry s poznatky.10. Vícehlasý zpěv ve škole, druhy dvojhlasu a trojhlasu, úpravy pro smíšené obsazení (skladatelé, notové materiály, učebnice Hv).11. Kánon, quodlibet, melodická ostinata, harmonický vícehlas.12. Příprava a řízení vícehlasých cvičení; rytmická, sluchová a intonační příprava vícehlasého zpěvu, kombinace vokálních a instrumentálních hlasů.13. Metody nácviku vícehlasu, orientace žáků v notovém zápisu.14. Pěvecký sbor ve škole jako zájmový kroužek a jako nepovinný předmět, výběr repertoáru a jeho osvojování, organizace práce a veřejného vystoupení.

Získané způsobilosti

Teoretické a praktické zvládnutí modelových hudebních situací se zaměřením na vokální aktivity žáků na 2. stupni ZŠ.

Literatura

SEDLÁK, F. a kol. Didaktika hudební výchovy. Díl 2. Praha, 1979. Sborník Lidová píseň a hudební výchova. Musica VI. Olomouc, 1997. ŘÍHA, J. Sborový zpěv v hodinách hudební výchovy. Praha, 1979. TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha, 2004. VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Pěvecká příprava učitelů hudební výchovy. Praha, 1976. CHLÁDKOVÁ, B.; SNÍŽKOVÁ, J. Slabikář začínajícího zpěváčka. Praha, 1982. UHEREK, M. Zpíváme ve sboru. Praha, 1987.

Požadavky

Podmínky k udělení zápočtu:- orientace v základní literatuře - rozprava v koloqiu- 2 seminární práce- 2 samostatné pedagogické výstupy v seminářích- zpěv 25 písní s improvizovaným nástrojovým doprovodem (klavír nebo housle)Maximální počet opravných termínů pro udělení zápočtu: 2

Garant

prof. PhDr. Eva Jenčková, CSc.