Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika HV I (HUDK / PVMDA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUDK / PVMDA - Didaktika HV I, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Charakteristika instrumentálních činností na základní a střední škole,jejich význam pro rozvoj hudebnosti a zájmovou činnost žáků.Instrumentální činnosti a jejich dělení, hra na klasické hudební nástrojea orffovský instrumentář, vztah instrumentálních činností k ostatnímhudebním aktivitám.2. Instrumentální činnosti ve struktuře vyučovací hodiny, funkční zařazení dojednotlivých fází vyučování.3. Orffovský instrumentář - druhy nástrojů, dělení, technika hry, výrobaozvučených předmětů.4. Metodika hry na rytmické nástroje, rytmická výchova, rytmická imitace,dialog, štafeta, rytmický vícehlas, rytmické hry s nástroji, hlasem apohybem, improvizace s využitím rytmických nástrojů.5. Metodika hry na melodické nástroje orffovského instrumentáře, technika hry,hra podle notového zápisu, transpozice melodické linie, rozvoj harmonickéhoa tonálního cítění - průpravné etudy, elementární improvizace s využitímmelodických nástrojů.6. Orffovské nástroje v komplexní práci s říkadlem, strukturování hudebníchčinností, modelová situace s diferen-covanou náročností.7. Elementární improvizace na orffovských nástrojích, rytmizace a melodizacetextů, improvizace závětí k předvětí, malá písňová forma, rondo ad.8. Hudební hry pro rozvoj instrumentálních dovedností, hra podleelementárních partitur, vytváření partitur, instrumentace drobnýchklavírních skladeb, úprava částí poslechových skladeb.9. Kurz hry na zobcovou flétnu, metodika vyučování hře na zobcovou flétnu,školy hry na flétnu, hudebniny, instrumentální Hudební chvilky v rámcivyučovací hodiny i mimo ni.10. Ověřování hudebně naukových poznatků instrumentálními činnostmi.11. Průpravné instrumentální etudy k poslechovým činnostem, modely žánrů -melodram, ukolébavka, pochod, tanec; hra na středověkého skladatele, hra naimpresionismus aj.12. Základy vytváření instrumentálních doprovodů k písním, typy doprovodů,volba vhodných nástrojů, kombinace orffovského instrumentáře a klasickýchnástrojů.13. Základy vytváření doprovodů - II. (předehry, dohry, rytmické a melodickédoprovody, základní rytmické figury tanců).14. Instrumentální soubor, studentský orchestr na střední škole, repertoár,organizace činnosti, nepovinný předmět Instrumentální soubor - podmínkyfungování, spolupráce se ZUŠ.

Získané způsobilosti

Teoretické a praktické zvládnutí modelových hudebně výchovných situací se zaměřením na instrumentální aktivity.

Požadavky

podmínky pro udělení zápočtu: - splnění úkolů průběžné kontroly- orientace v základní literatuře - 3 seminární práce s praktickou realizací- zvládnutí techniky hry na orffovský instrumentář a zobcovou flétnu (c1 - g2 včetně posuvek) - samostudium- zpěv písní s vlastním nástrojovým doprovodem - 15 písní zpaměti, volba písní musí odpovídat věku žáků dle studovaného oboru.

Garant

prof. PhDr. Eva Jenčková, CSc.