Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika HV III (HUDK / PXMDA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUDK / PXMDA - Didaktika HV III, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vokální činnosti v HV, charakteristika a zvláštnosti hlasového projevu žáků, výcvik pěveckých dovedností, hlasová hygiena.2. Vztah zpěvu a dalších hudebních aktivit.3. Vyučovací hodina hudební výchovy vokálního typu a její struktura, časové proporce, charakteristika jednotlivých fází vyučování a jejich variabilita.4. Metody nácviku a osvojování písní; imitační a intonační metoda. Imitační metoda s oporou o notový zápis písně.5. Vokální intonace, vývoj intonačních metod.6. Přehled českých intonačních metod (Daniel, Lýsek, Kulínský aj.), kreativní intonace (Kolář, Tichá).7. Nejvýznamnější intonační metody v zahraničí (Kodály, Jale, hry s hudbou Pierra van Hauwa a další)8. Hudební teorie ve školní Hv, systém hudebních poznatků, integrace hudebních poznatků a činností.9. Hudební teorie v učebnicích Hv, testy, kvízy, hudební hry s poznatky.10. Vícehlasý zpěv ve škole, druhy dvojhlasu a trojhlasu, úpravy pro smíšené obsazení (skladatelé, notové materiály, učebnice Hv).11. Kánon, quodlibet, melodická ostinata, harmonický vícehlas.12. Příprava a řízení vícehlasých cvičení; rytmická, sluchová a intonační příprava vícehlasého zpěvu, kombinace vokálních a instrumentálních hlasů.13. Metody nácviku vícehlasu, orientace žáků v notovém zápisu.14. Pěvecký sbor ve škole jako zájmový kroužek a jako nepovinný předmět, výběr repertoáru a jeho osvojování, organizace práce a veřejného vystoupení.

Získané způsobilosti

Teoretické a praktické zvládnutí modelových hudebně výchovných situací se zaměřením na pedagogickou interpretaci hudebního díla.

Požadavky

Podmínky k udělení zápočtu:- orientace v základní literatuře - rozprava v koloqiu- 2 seminární práce- 2 samostatné pedagogické výstupy v seminářích- zpěv 20 písní s improvizovaným nástrojovým doprovodem; 20 písní zpaměti, volba písní musí odpovídat věku žáků dle studovaného oboru, jde o rozšíření repertoáru z DIDHV1

Garant

prof. PhDr. Eva Jenčková, CSc.