Předmět Didaktika HV 2 (HUDK / PZDD2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HUDK / PZDD2 - Didaktika HV 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Témata k samostudiu:HV na ZŠ; hudební nauka; příprava dvojhlasu; dvojhlas; práce s méně rozvinutými žáky; výchova k vnímání a chápání hudebního díla; receptivní výchova; hudební percepce; metodika poslechu; kritéria výběru poslechových skladeb; aktivizující možnosti poslechuOsnova seminářů:Praktické činnosti postavené na ukázkách vyučujícího a na následných výstupech studentů:1. Motivace, event. zadání úkolu.2. Vlastní první poslech.3. Asociační rozhovor.4. Druhý opakovaný poslech.5. Elementární analýza dominantních hudebních prostředků aneb jak to hudba řekla.6. Ověření v činnostech.Dodržování triády emocionální zážitky - hudební činnosti - hudební poznatky.
Získané způsobilosti
Seznámit se s metodickou řadou poslechových činností a na jejím základě předvést praktický výstup. Naučit se pracovat s hudebními prostředky. Hudebním podkladem je vlastní hra na nástroj a nastudovaná přednesová skladba k tomuto účelu vhodná.
Literatura
Folprechtová, K. Didaktika poslechu hudby na 1. stupni základní školy. Olomouc, 1992. Herden, J. Hudba jako řeč. Praha, 1998. ISBN 80-7183-126-3.Herden, J. My pozor dáme a posloucháme. Praha, 1994. ISBN 978-80-8582-756-9.Koutský, J. Poslechové činnosti v hodinách hudební výchovy. Liberec, 2002. Lasevičová, J. Didaktika hudební výchovy. Ostrava, 2002. ISBN 80-7042-108-8.Sedlák, F. Didaktika hudební výchovy I. Praha, 1985. Pecháček, Stanislav a Hana Váňová. Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy. Praha, 2006. ISBN 80-246-0365-9.Synek, J. Vybrané kapitoly z didaktiky hudební výchovy I. Olomouc, 2004. ISBN 80-244-0964-X.
Požadavky
Požadavky k zápočtu: 1. Zpívat, hrát na nástroj a dirigovat 20 písní (z toho 5 nových) dle vlastního výběru zpaměti (vzájemná spolupráce ve dvojicích nebo se skupinou). 2. Zahrát dvě (1 nová) přednesové didakticky využitelné skladby - zpaměti.3. Praktický výstup s poslechem.4. Seminární práce na poslechovou činnost prakticky předvedenou na semináři - 2. část projektu.5. Návštěva minimálně 5 koncertů, z toho 3 orchestrální a další katedrové.Pro body číslo 1, 2 a 3 platí jeden možný opravný pokus.
Garant
PhDr. Helena Karnetová