Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Anglický jazyk s didaktikou (KAJL / AJZS1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJL / AJZS1 - Anglický jazyk s didaktikou, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

AJZS1 - Anglický jazyk s didaktikouPro úspěšné složení zkoušky je nutno uspět ve všech jednotlivých částech; nedílnou součástí hodnocení je i jazyková úroveň studenta.I. Dějiny a literatura1) Prehistoric, Celtic, and Roman Britain, Anglo-Saxons and Vikings, Old English Literature.2) Medieval Britain after 1066, England under the Tudors.3) Britain and America in the 17th and 18th Centuries.4) Britain and the British Empire in the 19th Century.5) 20th Century Britain and the Commonwealth of Nations.6) Medieval and Renaissance English Literature.7) British Literature in the 18th and 19th Centuries.8) Twentieth-Century Literature in English.9) American History to 1877.10) American History since 1877.11) American Literature to 1914.12) British and American Systems of Government and Politics.13) Children´s Literature: Definition, Development, and Genres.14) Poetry for Children and Its Forms.15) Genres of Prose for Children.II. Didaktika - projektDidaktická část závěrečné zkoušky z angličtiny vychází z tematicky založeného projektu, který student vypracovává v rámci čtvrtého semestru didaktiky. Studentovi je doporučováno, aby si ještě před započetím práce na projektu zjistil, kde bude vykonávat souvislou praxi a co bude v tu dobu aktuálně probíráno ve třídě/třídách, kde bude učit. To může být jedno z hledisek, podle kterých zvolí téma, kolem něhož pak bude projekt plánovat a vypracovávat. Zaručí mu to i značnou možnost projekt nebo některé jeho části si v praxi ověřit, vyzkoušet a pak o něm zasvěceněji hovořit u závěrečné zkoušky. Podrobný návod k vypracování projektu dostává student ve čtvrtém semestru didaktiky a za kvalitní projekt je udělován zápočet za tento semestr. Student tedy nevypracovává k závěrečné zkoušce nic nového, pouze se snaží projekt naplánovat v souladu se svou budoucí souvislou praxí. K závěrečné zkoušce student předkládá s nejméně týdenním předstihem právě tematicky založený projekt pro některou z jazykových úrovní prvního stupně základní školy a výkaz pedagogické praxe s plány hodin angličtiny. U závěrečné zkoušky student pohovoří o své souvislé praxi, představí školu, na které učil a všechno ostatní, co se bezprostředně týká výuky angličtiny na škole, kde vykonal souvislou praxi (postoj školy k výuce jazyků a její vybavenost v tomto ohledu, počet učitelů AJ, počty hodin AJ v týdnu, počty dětí ve skupinách AJ, používané učebnice + jejich vhodnost/nevhodnost pro danou věkovou kategorii, atd.).U závěrečné zkoušky je nejlepší, lze-li se opřít o praktické vyzkoušení vytvořeného projektu a reflexi a zkušenosti studenta. Pokud toto nelze, dostává se zkouška do oblasti teoretické, kdy je student dotazován na spíše teoretické aspekty výuky AJ na 1. stupni ZŠ. Z tohoto důvodu je studentům doporučováno, aby si při násleších na souvislé praxi dělali podrobné poznámky o všech shora uvedených bodech a aby si dobře prostudovali používané učebnice - mnoho otázek se může točit právě kolem nich. Neexistuje seznam otázek z didaktiky, základem pro zkoušku je tematický projekt (lze se opřít rovněž o otázky ke zkoušce z předmětu didaktika angličtiny pro ZS1).

Literatura

Scott, W. A., Ytreberg, L. H. Teaching English to Children. Longman, 1990. Phillips, S. Young Learners. Oxford, 1993. Dunn, Opal. Developing English with young learners. London, 1984. ISBN 0-333-35335-8 .Moon, Jayne. Children learning English. Oxford, 2000. Halliwell, Susan. Teaching English in the primary classroom. 1st pub. London, 1992. ISBN 0-582-07109-7 .Cameron, Lynne. Teaching languages to young lealners. Cambridge, 2001. ISBN 0-521-77434-9.Vale, David. Teaching children English. Cambridge, 1995. ISBN 978-0-521-42235-2.

Požadavky

Pro úspěšné složení zkoušky je nutno uspět ve všech jednotlivých částech; nedílnou součástí hodnocení je i jazyková úroveň studenta.

Garant

Mgr. Olga Vraštilová, M.A., Ph.D.