Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika anglického jazyka 1 (KAJL / PADD1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJL / PADD1 - Didaktika anglického jazyka 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do výuky a studia cizích jazyků, warm-up activities, fillers, ice-breakers.2. Class management - změny ve stadiích hodin, instruktáž, kontrola porozumění, organizaceučebny atd.3. Atmosféra ve třídě (užívání jmen, reakce na žáky, eye-contact, poměr teacher/student talkingtime.4. Teorie, metody a přístupy ve výuce jazyka.5. S čím přichází do vyučovacího procesu žák charakteristiky věkových kategorií žáků/studentů.6. Language acquisition versus cognitive learning, proces učení se jazyku a různé teorie s tímspojené.7. Teoretická příprava pro pozorování výuky jazyků ve třídě. Peer-group a micro-teaching -hodnocení, feedback.8. Hospitace ve třídě - určování jednotlivých stadií hodiny, role učitele, interakce učitel -žáci, vodítka pro hospitace.9. Plánování hodiny - určení cíle hodiny (aktivity, dovednosti, typ jazyka), obsah přípravy,různorodost a pružnost, předvídání obtíží. Plánování řady hodin podle učebnice.10. Výuka novému jazyku - form, function, meaning, use. Metody - deduktivní, induktivní.11. Procvičování nového jazyka - modelování - přízvuk, rytmus a intonace, typy řízené praxe,techniky opravování.12. Využití práce žáků ve dvojicích a ve skupinách - zadání práce, instruktáž a kontrolaporozumění, oprava a feedback.13. Porozumění/hodnocení učebnice - principy učebnice, její organizace, různorodost/vyváženostaktivit, zastoupení jednotlivých dovedností, možnosti adaptace/doplnění učebnice.

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je přehledem základních metodických přístupů a principů pro výuku cizích jazyků poskytnout studentům základy pro pedagogickou praxi. Předmět poskytuje základní a všeobecný rámec výuky cizího jazyka, uvádí studenty do problematiky věkových kategorií žáků, rolí učitele, třídního managementu, hodnocení učebnic atd. Součástí předmětu je rovněž stručný historický přehled vývoje metod a přístupů k výuce cizího jazyka.

Literatura

Ur, Penny. A course in language teaching. 1st pub. Cambridge, 1996. ISBN 0-521-44994-4 .Scrivener, Jim. Classroom Management Techniques. Cambridge, 2012. Lightbown, Patsy. How languages are learned. 1st pub. Oxford, 1993. ISBN 0-19-437169-7 .Scrivener, Jim. Learning teaching. Oxford, 1994. ISBN 0-435-24089-7.Harmer, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th ed. Harlow, 2007. ISBN 978-1-4058-4772-8.Underwood, Mary. Effective class management. London, 1991. ISBN 0-582-74622-1.Grant, Neville. Making the most of your textbook. 1st pub. London, 1987. ISBN 0-582-74624-8 .Harmer, Jeremy. Teaching and learning grammar. 1st pub. London, 1987. ISBN 0-582-74623-X .Hedge, Tricia. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford, 2000. Celce-Murcia, Marianne. Techniques and resources in teaching grammar. New York, 1988. ISBN 0-19-434191-7 .Richards, C. J.; Rodgers, T. S. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge, 1991. Larsen-Freeman, D. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford, 2011.

Požadavky

Podmínky udělení zápočtu:Minimálně 75% účast na výuce.Vedení materiálové banky (předložení 30 krátkých aktivit), předvedení jedné aktivity v kolektivu vrstevníků a vypracování přípravy na výuku.Student má k úspěšnému splnění dva zápočtové pokusy.

Garant

Mgr. Olga Vraštilová, M.A., Ph.D.

Vyučující

Mgr. Olga Vraštilová, M.A., Ph.D.