Předmět Didaktika pro výuku dyslektiků (KAJL / PADS1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJL / PADS1 - Didaktika pro výuku dyslektiků, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní pojmy a definice2. Příčiny a projevy specifických poruch učení3. Diagnostika poruch učení4. Metody vyučování čtení (analyticko-syntetická hlásková, globální,...)5. Metody vyučování psaní (analyticko-syntetická hlásková, globální, opis,přepis, diktát)6.- 7. Reedukace dyslexie8.- 9. Reedukace dysgrafie a dysortografie10. Sluchová a zraková percepce, lateralita11. Organizace péče o děti se specifickými poruchami učení12. Hodnocení, klasifikace a přístup k dětem se SPUPoruchy chování13. Spolupráce s rodiči
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními a nejčastěji se objevujícími specifickými poruchami učení u dětí na základní škole a připravit je na skutečnou učitelskou praxi tím, že budou schopni tyto poruchy rozpoznat a úspěšně je napravovat nebo alespoň zaujmout postoje k žákům se SPU a usnadnit jim cestu vzdělávacím procesem. V neposlední řadě si předmět klade za cíl vypracovat pozitivní vztah učitel-žák se SPU.
Literatura
Zelinková, Olga. Poruchy učení. 11. vyd. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.Pokorná, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 3., rozš. a opr. Praha, 2001. ISBN 80-7178-570-9.Thomson, Michael E. Dyslexia. London, 1998. ISBN 1-861-56039-7.Ott, P. How to Detect and Manage Dyslexia. Oxford, 1997. Westwood, Peter S. Learning and learning difficulties. London, 2004. ISBN 1-843-12195-6.
Požadavky
Podmínkou udělení zápočtu je aktivní účast na alespoň 75% seminářů.Student má na splnění dva zápočtové pokusy.
Garant
Mgr. Pavla Machová, M.A., Ph.D.