Předmět Metodika anglického jazyka 1 (KAJL / PAMA1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJL / PAMA1 - Metodika anglického jazyka 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do předmětu, zadání seminární práce, výstupu a videovýstupu.2. Používání vizuálních pomůcek ve třídě (tabule, projektor, obrázky, plakáty apod.).3. Aktivní a pasivní slovní zásoba, výběr slovní zásoby pro učebnice.4. Způsoby prezentování slovní zásoby. Práce s interaktivní tabulí.5. Procvičování a opakování slovní zásoby, hodnocení učebnic z hlediska slovní zásoby.6. Receptivní jazykové dovednosti.7. Nácvik poslechu s porozuměním, typický poslechový úkol.8. Poslechové dovednosti.9. Používání videa pro výuku poslechu. Práce s interaktivní tabulí.10. Nácvik čtení s porozuměním, typický úkol pro čtení.11. Dovednosti při čtení s porozuměním. Čtení nahlas a čtení potichu.12. Způsoby výuky gramatických struktur, formy prezentace.Procvičování gramatiky, produkce, oprava chyb.Náplň seminářů: Semináře navazují na přednášky a přinášejí množství praktických aktivit a úkolů, které vycházejí z učebnic a pomůcek používaných na školách. Semináře také mohou být zpětnou vazbou na výstupy a videovýstupy.
Získané způsobilosti
Zprostředkovat studentům znalosti o výuce jednotlivých jazykových dovedností, o jejich integraci, navázat na teoretické základy získané v ostatních disciplínách a dát jim praktický kontext, prohloubit vědomosti studentů spojené s praktickým fungováním ve třídě, případně reagovat na problémy vyvstávající z připravených výstupů a videovýstupů.
Literatura
Ur, Penny. A course in language teaching. 1st pub. Cambridge, 1996. ISBN 0-521-44994-4 .Wilson, J. J. How to teach listening. Harlow, 2008. ISBN 978-1-4058-5310-1.Thornbury, Scott. How to teach vocabulary. Harlow, 2002. ISBN 978-0-582-42966-6.Hedge, Tricia. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford, 2000. Nuttall, Christine E. Teaching reading skills in a foreign language. 1st pub. Oxford, 1982. ISBN 0-435-28973-X .Harmer, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th ed. Harlow, 2007. ISBN 978-1-4058-4772-8.Gairns, Ruth. Working with words. Cambridge, 2001. ISBN 0-521-31709-6.Thornbury, Scott. How to teach grammar. Essex, 1999. ISBN 0-582-33932-4.
Požadavky
Seminární práce a aktivní účast na minimálně 75% výuky, výstupy, rozbor videa. Dva zápočtové pokusy.
Garant
Mgr. Pavla Machová, M.A., Ph.D.