Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika anglického jazyka 1 (KAJL / PAME1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAJL / PAME1 - Metodika anglického jazyka 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do předmětu, případně vysvětlení průběžné pedagogické praxe, zadání seminární práce a výstupu.2. Používání vizuálních pomůcek ve třídě (tabule, projektor, obrázky, plakáty apod.).3. Aktivní a pasivní slovní zásoba, výběr slovní zásoby pro učebnice.4. Způsoby prezentování slovní zásoby.5. Procvičování a opakování slovní zásoby, hodnocení učebnic z hlediska slovní zásoby.6. Receptivní jazykové dovednosti.7. Nácvik poslechu s porozuměním, typický poslechový úkol.8. Poslechové dovednosti.9. Používání videa pro výuku poslechu.10. Nácvik čtení s porozuměním, typický úkol pro čtení.11. Dovednosti při čtení s porozuměním.12. Čtení nahlas a čtení potichu.13. Způsoby výuky gramatických struktur, formy prezentace.14. Procvičování gramatiky, produkce.Náplň seminářů: Semináře navazují na přednášky a přinášejí množství praktických aktivit a úkolů, které vycházejí z učebnic a pomůcek používaných na školách. Semináře také mohou být zpětnou vazbou na pedagogickou praxi.

Získané způsobilosti

Zprostředkovat studentům znalosti o výuce jednotlivých jazykových dovedností, o jejich integraci, navázat na teoretické základy získané v ostatních disciplínách a dát jim praktický kontext, prohloubit vědomosti studentů spojené s praktickým fungováním ve třídě, případně reagovat na problémy vyvstávající průběžně z pedagogické praxe.

Literatura

Ur, Penny. A course in language teaching. 1st pub. Cambridge, 1996. ISBN 0-521-44994-4 .Wilson, J. J. How to teach listening. Harlow, 2008. ISBN 978-1-4058-5310-1.Thornbury, Scott. How to teach vocabulary. Harlow, 2002. ISBN 978-0-582-42966-6.Hedge, Tricia. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford, 2000. Nuttall, Christine E. Teaching reading skills in a foreign language. 1st pub. Oxford, 1982. ISBN 0-435-28973-X .Harmer, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th ed. Harlow, 2007. ISBN 978-1-4058-4772-8.Gairns, Ruth. Working with words. Cambridge, 2001. ISBN 0-521-31709-6.Thornbury, Scott. How to teach grammar. Essex, 1999. ISBN 0-582-33932-4.

Požadavky

Seminární práce a aktivní účast na minimálně 75% výuky, výstupy, rozbor videa. Dva zápočtové pokusy.

Garant

Mgr. Pavla Machová, M.A., Ph.D.

Vyučující

Mgr. Pavla Machová, M.A., Ph.D.