Předmět Didaktika českého jazyka 2 (KČJL / P1UD2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJL / P1UD2 - Didaktika českého jazyka 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
PŘEDNÁŠKY1. Cíl slohové výchovy, návaznost vyučování na úroveň žáka.2. Třídění a hierarchie stylových jevů ve vyučování.3. Funkční styly, slohové útvary a postupy ve vyučování.4. Prostě sdělovací styl.5. Administrativní styl.6. Odborný styl.7. Publicistický styl.8. Umělecký styl.9. Mluvený projev, jeho znaky, pěstování, uplatnění ve vyučování, cíle a metody.10. Produkčnost a reprodukčnost slohu, tvořivý sloh.11. Slohová cvičení, témata slohových prací.12. Slohová práce a její příprava.13. Oprava a hodnocení písemných slohových prací.14. Diferenciace slohového vyučování, integrace s jazykovým vyučováním.SEMINÁŘE1. Úvod, přehled učiva slohu na prvním stupni ZŠ.2. Pomůcky, učebnice, metodiky.3. Funkční styly, slohové útvary a postupy ve vyučování.4.-5. Slohový postup popisný, slohový útvar. Popis prostý, odborný, umělecký (líčení), publicistický, charakteristika.6.-7.Slohový postup vyprávěcí: vyprávění prosté s prvky popisnými a výkladovými, vypravování retardační, využití přímé řeči.8.-9. Slohový postup výkladový: výklad, pojednání, úvaha.10.-11. Slohový postup informační: zpráva, žádost, životopis, obchodní dopis, osobní dopis, zápis, protokol.12. Mluvené projevy.13. Tvůrčí činnost ve slohu.14. Náměty pro práci s textem. Závěr, zhodnocení, zápočet.
Získané způsobilosti
Seznámit studenty se slohovým vyučováním, vštípit studentům, že výuka slohu je zaměřena více komunikačně, méně naukově.
Požadavky
Aktivní podíl na seminářích, produktivní slohové práce, oprava žákovských prací.Zkouška je praktická písemná a teoretická ústní
Garant
Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Václav Víška, Ph.D.