Předmět Labyrint surrealismu a experimentu (KČJL / PXHLA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJL / PXHLA - Labyrint surrealismu a experimentu, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Osnova předmětu:1. Úvod. Seznámení s plánem a obsahem seminářů. Podmínky pro udělení zápočtu. Zadání četby a základní odborné literatury2. Francouzský surrealismus a jeho první vlna. André Breton: Nadja a Šílená láska. Žánr eseje v surrealismu, popření žánru románu; problematika umění art brut.3. Český surrealismus a jeho představitelé, osobnost a prozaické dílo Vítězslava Nezvala. Valérie a týden divů, Řetěz štěstí. In Nezval: Dílo XXXII s názvem Karneval ad. Černý román.4. Francouzský surrealismus tzv. druhé vlny. André Pieyre de Mandiargues: Vlčí slunce a Nestydatá brána.5. Téma střední Evropa I. ? Bruno Schulz: Skořicové krámy. Paralely s Kafkou.6. Téma střední Evropa II. ? Elias Canetti: Zaslepení. Karnevalový román.7. Téma střední Evropa III. ? Witold Gombrowicz: Pornografie a Kosmos. Otázka funkce detailu, sexuality a nedospělosti.8. Modernismus I. ? Virginia Woolfová: Vlny. Impresionismus a synestetické prózy.9. Modernismus II. ? Samuel Beckett: Tso. Jazyk jako absurdita.10. Postmoderna I. ? Italo Calvino: Neviditelná města a Michal Ajvaz: Druhé město. Fikční světy.11. Postmoderna II. ? Graham Swift: Mimo tento svět. Vyprázdněnost vztahů.12. Postmoderna III. ? Umberto Eco: Tajemný plamen královny Loany.13. Udílení zápočtů.
Získané způsobilosti
Seznámit posluchače s netradičními a experimentálními přístupy ve vyprávění a s fenoménem tzv. středoevropského románu. Dále objasnit pojmy moderna, modernismus a postmoderna.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích a povinnost znát literární text zadaný na konkrétní seminář. Studentovo vystoupení s referátem nebo odevzdání interpretační analýzy v písemné podobě. V seminární práci student aplikuje literárněhistorické a estetické poznatky dostupné sekundární (i cizojazyčné) literatury.