Předmět Integrovaná didaktika čes. jazyka (KČJL / PXODA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJL / PXODA - Integrovaná didaktika čes. jazyka, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Úvod do pojetí oboru. Problémy kolem didaktiky jazykové a slohové výchovy.2. Různá pojetí vyučování slohu v minulosti.3. Současná situace v pojetí vyučování českému jazyku. Druhy učebních programů.4. Učební osnovy českého jazyka a slohu.5. Plánování ve škole. Od tematických plánů k přípravě na hodinu.6. Fáze přípravy souvislého projevu.7. Aktivizace a motivace v českém jazyku.8. Volba námětu a stylizace nadpisu.9. Invence, selekce a motivace.10. Kompozice souvislého ústního a písemného jazykového projevu.11. Stylizace ve školní přípravě.12. Chyby v žákovských souvislých projevech.13. Opravování jazykových a slohových nedostatků.14. Příprava budoucích češtinářů na učitelské povolání.Semináře:1. Analýza žákovského textu.2. Systematická analýzy autentického žákovského textu.3. Rozbor žákovského textu se zaměřením na jednotlivé fáze.4. Komplexní ústní analýza textu.5. Praktická písemná analýza autentického textu.5. Příprava na vyučovací hodinu češtiny - praktikum.6. Příprava tematických, měsíčních a týdenních plánů.7. Diktáty a pravopisná cvičení8. Zábavné formy v češtině na ZŠ.9. Variování nadpisů při slohové výchově.10. Invenční fáze při přípravě souvislého projevu - praktikum.11. Kompoziční fáze přípravy projevu - praktikum.12. Klíčová slova. Citátová osnova.13. Stylizační fáze přípravy projevu - praktikum.14. Úprava chybného textu - praktikum.
Získané způsobilosti
Cílem přednášky je především upozornit budoucí učitele na problémy každodenní pedagogické praxe při jazykové a slohové výchově žáků a snaha pomoci jim tyto problémy ve vlastní praxi řešit. Přednáška je z těchto důvodů věnována spíše obecným a teoretickým didaktickým problémům.Cílem semináře je praktická aplikace vědomostí do podoby pedagogických dovedností. Seminář je proto zaměřen prakticky a orientován mj. i na inspirativní a motivační složku budoucího pedagogického působení studentů ve školství.
Požadavky
Zápočet bude udělen po splnění následujících podmínek:1. Účast na seminářích 85%.2. Aktivní účast na seminářích.3. Vyhovující hodnocení průběžných ústních i písemných seminárních úkolů.
Garant
Mgr. Václav Víška, Ph.D.