Předmět Integrovaná didaktika čes.jazyka (KČJL / PXODB)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJL / PXODB - Integrovaná didaktika čes.jazyka, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednáška:1. Hodnocení a klasifikace v českém jazyku.2. Nácvik vyprávěcího postupu.3. Nácvik popisného postupu.4. Nácvik útvarů odborného stylu na ZŠ.5. Nácvik útvarů publicistického stylu na ZŠ.6. Úvaha a fejeton na ZŠ.7. Výtah a výpisky. Výchova k racionálnímu studiu.8. Mluvený projev a komunikační výchova na ZŠ.9. Komplexní jazykové rozbory na ZŠ.10. Zábavné formy práce v hodinách češtiny.11. Regionalismus v hodinách češtiny.12. Využití frazeologie na ZŠ.13. Literární onomastika na ZŠ.14. Význam didaktického studia v postgraduálním vývoji.Seminář:1. Praktikum - opravování jazykových nedostatků.2. Praktikum - opravování slohových nedostatků.3. Hodnocení a klasifikace v češtině.4. Praktikum - nácvik vypravování na ZŠ.5. Praktikum - nácvik útvarů popisného postupu.6. Praktikum - nácvik útvarů publicistického stylu na ZŠ.7. Praktikum - nácvik fejetonu na ZŠ.8. Praktikum - nácvik úvahy na ZŠ.9. Praktikum - nácvik výkladu na ZŠ.10. Praktikum - práce se studijními prameny na ZŠ.11. Komplexní jazykové rozbory.12. Praktikum - využití frazeologie na ZŠ.13. Praktikum - práce s toponymy/chrématonymy na ZŠ.14. Nové formy práce s textem (MOZT)-
Získané způsobilosti
Cílem přednášky je především upozornit budoucí učitele češtiny na problémy pedagogické praxe při jazykové a slohové výchově na ZŠ a snaha pomoci jim tyto problémy ve vlastní budoucí praxi řešit. Přednáška se z těchto důvodů věnuje tedy spíše obecným a teoretickým didaktickým problémům.Cílem semináře je praktická aplikace vědomostí do podoby pedagogických dovedností. Seminář je proto zaměřen prakticky a je mj. orientován i na inspirativní a motivační složku budoucího pedagogického působení studentů.
Požadavky
Zápočet bude udělen po splnění následujících podmínek:1. Účast na seminářích 85%.2. Aktivní účast na seminářích.3. Vyhovující hodnocení průběžných ústních i písemných seminárních úkolů.
Garant
Mgr. Václav Víška, Ph.D.