Předmět Integrovaná didaktika čes. jazyka (KČJL / PXODC)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJL / PXODC - Integrovaná didaktika čes. jazyka, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednáška:1. Úvod do pojetí oboru. Problémy kolem didaktiky češtiny.2. Různá pojetí vyučování českému jazyku a slohu v minulosti.3. Pojetí vyučování českému jazyku a slohu ve 20. století.4. Současné názory, projektové vyučování, tvořivá dramatika aj.5. Otázky a instrukce. Komunikace a interakce.6. Plánování v češtině. Výchovně vzdělávací cíle. Přípravy.7. Příprava ústního i písemného souvislého jazykového projevu8. Analýza žákovského projevu.9. Psaný a mluvený projev na střední škole.10. Od námětu k nadpisu.11. Osnova. Její význam pro reprodukci a produkci.12. Citátová osnova. Význam slovesa při stylizaci osnovy.13. Opravování a hodnocení žákovských projevů.14. Slohová cvičení - otazníky a problémy.Seminář:1. Rozbor žákovského textu2. Rozbor žákovského textu - invenční fáze3. Rozbor žákovského textu - kompoziční fáze4. Rozbor žákovského textu - stylizační fáze5. Komplexní rozbor žákovského textu6. Pravopisná cvičení na SŠ7. Sestavování tematických, měsíčních a týdenních plánů8. Příprava na hodinu češtiny9. Variování nadpisů při slohové přípravě10. Osnova při přípravě projevu. Klíčová slova11. Druhy osnov - praktikum12. Citátová osnova13. Opravování jazykových nedostatků - praktikum14. Opravování slohových nedostatků - praktikum
Získané způsobilosti
Cílem přednášky je především upozornit budoucí učitele češtiny na problémy pedagogické praxe při každodenní jazykové a slohové výchově středoškolské mládeže a snaha pomoci jim tyto problémy ve vlastní práci řešit. Z těchto důvodů se tedy přednáška věnuje spíše obecným a teoretickým didaktickým problémům.Cílem semináře je praktická aplikace vědomostí do podoby pedagogických dovedností. Seminář je proto zaměřen prakticky a orientován mj. i na inspirativní a motivační složku přípravy budoucího pedagogického působení studentů bohemistiky.
Požadavky
Zápočet bude udělen po splnění následujících podmínek:1. Účast na seminářích 85%.2. Aktivní účast na seminářích.3. Vyhovující hodnocení průběžných seminárních úkolů.
Garant
doc. PhDr. Svatopluk Pastyřík, Ph.D.