Předmět Integrovaná didaktika čes. jazyka (KČJL / PXODD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJL / PXODD - Integrovaná didaktika čes. jazyka, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednáška:1. Problémy s vyprávěcím postupem na SŠ.2. Učitelské a žákovské problémy s popisným postupem.3. Čím nás na SŠ může překvapit informativní postup?4. O obtížích přípravy výkladu a odborného stylu.5. Rozpaky nad školními úvahami.6. Maturitní písemné práce. Výběr témat, stylizace nadpisů.7. Využití frazeologie na SŠ.8. Pravopisné opakování a procvičování na SŠ.9. Syntax na střední škole.10. Lexikologie a sémantika z pohledu jazykové a slohové výchovy.11. Zvuková stránka jazyka.12. Význam mluvních cvičení. Typy mluvních cvičení.13. Využití onomastiky a etymologie na SŠ.14. Mají znalosti jazykovědné teorie význam pro středoškoláky?Semináře:1. Praktikum - hodnocení a klasifikace v češtině.2. Praktikum - příprava vyprávěcího postupu na SŠ.3. Praktikum - příprava popisného postupu na SŠ.4. Praktikum - příprava různých útvarů publicistického stylu.5. Praktikum - příprava úvahového postupu.6. Maturitní písemné práce - analýza nadpisů.7. Využití frazeologie při jazykové a slohové výchově na SŠ.8. Práce se studijními prameny na SŠ, informační výchova.9. Jak pracovat v jazykových seminářích na SŠ.10. Jak vést středoškolské seminární práce z češtiny.11. Komplexní jazykové rozbory na SŠ.12. Nácvik smíšených slohových útvarů na SŠ.13. Mluvený projev a komunikační výchova.14. Kultura řeči. Přednesové hodiny.14.
Získané způsobilosti
Cílem přednášky je především upozornit budoucí učitele češtiny na možné problémy pedagogické praxe při jazykové a slohové výchově středoškolské mládeže a snaha pomoci jim tyto problémy ve vlastní praxi řešit. Přednáška se z těchto důvodů věnuje tedy spíše obecným a teoretickým didaktickým problémům.Cílem semináře je praktická aplikace vědomostí seminaristů do podoby pedagogických dovedností. Seminář je proto zaměřen prakticky a orientován mj. i na inspirativní a motivační složku výchovy budoucích učitelů češtiny.
Požadavky
Zápočet bude udělen po splnění následujících podmínek:1. Účast na seminářích 85%.2. Aktivní účast na seminářích.3. Vyhovující hodnocení průběžných ústních i písemných seminárních úkolů.
Garant
doc. PhDr. Svatopluk Pastyřík, Ph.D.