Předmět Didaktika literatury 2 (KČJL / PZDL2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KČJL / PZDL2 - Didaktika literatury 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Metody práce s prozaickým textem v hodinách LV na 2. stupni základní školy.2. Metody práce s naučným a uměleckonaučným textem. Komiks a jeho interpretace; problematika vizuálního jazyka postav.3. Formy a metody práce s básnickým textem. Alternativní postupy využitelné v rámci interpretace specifického typu textu.4. Didaktické využití adaptace literárního díla v literární výchově na ZŠ.5. Multikulturní výchova jako nedílná součást hodin literární výchovy. Umělecké texty jiných etnik a národů v četbě dětí.6. Výukové metody a jejich klasifikace. Klasické a aktivizující výukové metody. Didaktická hra v literární výchově.7. Komplexní výukové metody. Projektová výuka.8. Projektové vyučování ? terminologické vymezení. Typologie a plánování projektu.9. Rozvoj čtenářské gramotnosti v literární výchově na druhém stupni základní školy.10. Tvořivé činnosti v literární výchově.11. Formy organizace procesu učení žáků v hodinách literární výchovy.12. Hodnocení a klasifikace žáků v literárněvýchovném procesu.13. Rozvoj klíčových dovedností učitele českého jazyka a literatury.Semináře:1. Úvodní seminář ? program, systém práce.2. Ukázka práce s prozaickým typem textů.3. Práce s naučným a uměleckonaučným textem.4. Komiks jako jeden ze způsobů interpretace textu.5. Metody práce s básnickým textem.6. Projekt a jeho využití v literární výchově.7.? 13. Tvorba projektů. Prezentace studentských prací.
Získané způsobilosti
Aplikace prezentovaných metod a forem práce v praxi za účelem kultivace čtenářství žáků a rozvoje čtenářské gramotnosti.
Požadavky
Podmínky pro udělení zápočtu:1. Aktivní účast v seminářích, plnění dílčích úkolů.2. Minimální účast ve výuce 85%.3. Vyhovující hodnocení seminární práce (tvorba projektu).Předmět je zakončen ústní zkouškou.
Garant
Mgr. Petra Bubeníčková