Předmět Pedagogika (KKNS / PEDG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKNS / PEDG - Pedagogika, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
S odvoláním na č. 24, odst. 4 Studijního a zkušebního řádu UHK vedoucí katedry stanovuje, že všechny části státní závěrečné zkoušky mohou být konány až po obhajobě BP, popřípadě současně s ní.1. Pedagogika a výchova. Charakteristika základních pojmů: výchova, sebevýchova, vzdělání, vzdělávání, sebevzdělávání.2. Charakteristika výchovného procesu. Výchova a její znaky. Průběh a fáze výchovného procesu z hlediska metodického, ontogenetického.3. Podmínky výchovného procesu. Determinace výchovy. Fyzické a psychické předpoklady výchovy. Vztah výchovy a prostředí. Sociální podmíněnost výchovy (mikroprostředí, lokální prostředí, makroprostředí).4.Výchovné cíle a jejich funkce. Struktura výchovných cílů. Pedagogická teleologie.5. Prostředky výchovy v užším a širším pojetí. Výchovné složky a jejich vzájemné vztahy. Formy a metody výchovy.6. Organizační formy z hlediska didaktického. Podstata, přehled organizačních forem v klasickém pojetí.7. Podstata a přehled organizačních forem v alternativních pedagogických koncepcích.8. Přehled metod s ohledem na vyučování. Podstata, kritéria třídění, přehled vyučovacích metod.9. Problémové a projektové vyučování.10. Skupinové vyučování. Příprava, realizace a hodnocení. Individualizované vyučování.11. Pedagogická profese. Význam a sociální pozice sociální profese. Charakteristika pracovních činností. Požadavky na výkon profese. Zvláštnosti pedagogické profese.12. Nadaný a handicapovaný žák a zvláštnosti práce učitele s jednotlivými typy.13. Cíle a obsah vyučování. Kurikulum, vzdělávací programy (RVP a ŠVP).14. Učební plány, učební osnovy, tématické plány.15. Výběr učiva a příprava na vyučování.16. Vyučovací proces a jeho podstata. Etapy vyučovacího procesu. Charakteristika vyučovacího procesu. Aplikace na konkrétní vyučovací předměty.17. Diagnostika a autodiagnostika ve vyučovacím procesu.18. Vzdělávací a školská soustava. Pojem, typologie, vývojové trendy.19. Aktuální otázky transformace české vzdělávací soustavy.20. Alternativní vzdělávací koncepce. Alternativní školy. Podstata, přehled, analýza současných vzdělávacích alternativ.