Předmět Didaktika německého jazyka IV. (KNJL / PNDA4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJL / PNDA4 - Didaktika německého jazyka IV., Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
OSNOVA PŘEDMĚTU:1. Motivace ve výuce cizích jazyků2. Paměť, typy žáků, smyslové učení, učební strategie3. Autonomní učení, individualizované formy učení4. Vyučovací formy Werkstattunterricht, Wochenplan5. Projektové vyučování6. Teorie osvojování druhého jazyka7. Historický přehled vývoje výuky cizích jazyků8. Historický přehled vývoje metod cizojazyčného vyučování9. Gramaticko-překladová a přímá metoda10. Audioorální a audiovizuální metoda, zprostředkovací metoda11. Komunikativně-pragmatická metoda12. Interkulturelní směr, nové tendence ve výuce cizích jazyků13. Alternativní metody - sudestopedie, siperlearning14. Alternativní metody - Nepustilova metoda, metoda Birkenbihl
Získané způsobilosti
CÍLE PŘEDMĚTU: Uvedení do problematiky výuky cizího jazyka, seznámení studentů s teoriemi a modely výuky cizího jazyka, s učebnicemi včetně jejich analýzy, s principy efektivního učení na základě komunikativního a interkulturelního principu. Studenti si osvojí organizační a sociální formy práce se žáky ve třídě s důrazem na vedení k žákovské autonomii, kreativitě, k osvojování si individuelních učebních strategií se zřetelem na oblastí zájmů žáka.
Požadavky
PODMÍNKY K ZÁPOČTU:- pravidelná (75%) a aktivní účast na seminářích- krátké přednášky a referáty během semestru- zápočtová písemka musí být splněna na 70%Udělení zápočtu je podmíněno splněním všech jeho dílčích částí během 1 akademického roku, každý student má jeden řádný a dva opravné termíny.PODMÍNKY KE ZKOUŠCE:- splnění zápočtů v předcházejícím - pátém semestru- teoretické znalosti a praktické dovednosti vypsaných témat
Garant
PhDr. Marie Müllerová, Ph.D.