Předmět Didaktika NJ 1 (KNJL / PNDD1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJL / PNDD1 - Didaktika NJ 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět bude zaměřen na následující témata:- úvod do didaktiky cizích jazyků, vymezení pojmů didaktika/metodika, mezní disciplíny- cíle cizojazyčného vyučování, jazykové dovednosti, jazykové prostředky- stručný přehled vývoje metod, komunikativní metoda, nové tendence ve výuce cizích jazyků- role učitele a žáka v současném cizojazyčném vyučování, komunikace v cizojazyčném vyučování, interakce- plánování vyučování, struktura vyučovací hodiny NJ jako dalšího cizího jazyka- analýza učebnic, kriteria výběru učebnic- výslovnost - vymezení pojmu zvuková stránka jazyka, cíle, obtížné jevy- výslovnost - typologie cvičení, metodické postupy- ortografie - vymezení pojmů, obtížné jevy, typologie cvičení, metodické postupy- slovní zásoba - cíle, lexikální minima, problémy žáků při nácviku slovní zásoby- slovní zásoba - typologie cvičení, metodické postupy nácviku- gramatika - vymezení pojmu, její úloha v současném pojetí výuky- gramatika - typologie cvičení, metodické postupy nácviku
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je uvedení do problematiky výuky cizího jazyka na středních školách v ČR ( s ohledem na současnou vzdělávací politiku a místo výuky cizích jazyků v ní), seznámení studentů s teoriemi a modely výuky cizího jazyka, se současnými učebnicemi NJ vhodnými pro výuku na SŠ včetně jejich analýzy, seznámení s principy efektivního učení na základě komunikativního a interkulturního pojetí. Studenti si osvojí organizační a sociální formy práce se žáky ve třídě s důrazem na vedení k žákovské autonomii, kreativitě, k osvojování si individuálních učebních strategií se zřetelem na oblasti zájmů žáka střední školy, seznámí se s problematikou jazykových prostředků a možnostmi jejich aplikace do výuky na SŠ ( výslovnost, slovní zásoba, gramatika)
Požadavky
aktivní účast v seminářivypracování zadaných úkolů v průběhu semestru ( referáty, koreferáty, projekty)vypracování první části portfoliasplnění písemného zápočtového testuUdělení zápočtu je podmíněno splněním všech jeho dílčích částí během 1 akademického roku, každý student má jeden řádný a dva opravné termíny.
Garant
PhDr. Marie Müllerová, Ph.D.