Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika NJ 1 (KNJL / PNDD1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJL / PNDD1 - Didaktika NJ 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět bude zaměřen na následující témata:- úvod do didaktiky cizích jazyků, vymezení pojmů didaktika/metodika, mezní disciplíny- cíle cizojazyčného vyučování, jazykové dovednosti, jazykové prostředky- stručný přehled vývoje metod, komunikativní metoda, nové tendence ve výuce cizích jazyků- role učitele a žáka v současném cizojazyčném vyučování, komunikace v cizojazyčném vyučování, interakce- plánování vyučování, struktura vyučovací hodiny NJ jako dalšího cizího jazyka- analýza učebnic, kriteria výběru učebnic- výslovnost - vymezení pojmu zvuková stránka jazyka, cíle, obtížné jevy- výslovnost - typologie cvičení, metodické postupy- ortografie - vymezení pojmů, obtížné jevy, typologie cvičení, metodické postupy- slovní zásoba - cíle, lexikální minima, problémy žáků při nácviku slovní zásoby- slovní zásoba - typologie cvičení, metodické postupy nácviku- gramatika - vymezení pojmu, její úloha v současném pojetí výuky- gramatika - typologie cvičení, metodické postupy nácviku

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je uvedení do problematiky výuky cizího jazyka na středních školách v ČR ( s ohledem na současnou vzdělávací politiku a místo výuky cizích jazyků v ní), seznámení studentů s teoriemi a modely výuky cizího jazyka, se současnými učebnicemi NJ vhodnými pro výuku na SŠ včetně jejich analýzy, seznámení s principy efektivního učení na základě komunikativního a interkulturního pojetí. Studenti si osvojí organizační a sociální formy práce se žáky ve třídě s důrazem na vedení k žákovské autonomii, kreativitě, k osvojování si individuálních učebních strategií se zřetelem na oblasti zájmů žáka střední školy, seznámí se s problematikou jazykových prostředků a možnostmi jejich aplikace do výuky na SŠ ( výslovnost, slovní zásoba, gramatika)

Požadavky

aktivní účast v seminářivypracování zadaných úkolů v průběhu semestru ( referáty, koreferáty, projekty)vypracování první části portfoliasplnění písemného zápočtového testuUdělení zápočtu je podmíněno splněním všech jeho dílčích částí během 1 akademického roku, každý student má jeden řádný a dva opravné termíny.

Garant

PhDr. Marie Müllerová, Ph.D.