Předmět Didaktika NJ 2 (KNJL / PNDD2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJL / PNDD2 - Didaktika NJ 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět bude zaměřen na následující témata:- diferenciace řečových dovedností, jejich specifika a význam pro komunikativní kompetenci- čtení s porozuměním - cíle,význam, psychologické aspekty, styly čtení- čtení s porozuměním - strategie, metodické postupy, typologie cvičení- čtení s porozuměním - práce s texty v učebnicích NJ, možnosti motivace, způsoby hodnocení- poslech s porozuměním - cíle, význam, psychologické aspekty, obtížné jevy- poslech s porozuměním - strategie poslechu s porozuměním, možnosti motivace- poslech s porozuměním - zásady nácviku, metodické postupy, typologie cvičení, způsoby hodnocení- mluvení - cíle, význam, psychologické aspekty, metodické postupy- mluvení - typologie cvičení k rozvoji samostatného produktivního vyjadřování, strategie nácviku mluvení- práce s tématy v učebnicích NJ, možnosti motivace, způsoby hodnocení- psaní - cíle, význam, psychologické aspekty, metodické postupy- psaní - metodické postupy, typologie cvičení, způsoby hodnocení- kreativní psaní ? cíle, význam, podněty k jeho rozvoji
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je prezentace práce se základními jazykovými dovednostmi a jejich principy při výuce CJ na střední škole v současnosti s ohledem na škoeskou státní politiku a cíle předmětu ( NJ jako další cizí jazyk) ? čtení s porozuměním, poslech s porozuměním, mluvení a psaní - a se způsoby a možnostmi jejich metodické aplikace při současné výuce němčiny na střední škole. Seznámí se Evropským jazykovým portfoliem pro věkovou skupinu 15-18 a možnostmi jeho využití pro posílení efektivity procesu učení a pro rozvoj autonomie žáků. Studenti se seznámí také s problematikou hodnocení žáků a jejich jazykových projevů, s analýzou a možnostmi korektur chyb,seznámí se s typologií chyb u jednotlivých dovedností a osvojí si evaluační techniky.
Požadavky
aktivní účast na semináříchsplnění požadovaných úkolů během semestru (referáty, koreferáty, projekty)zpracování části portfoliapísemný zápočtový testUdělení zápočtu je podmíněno splněním všech jeho dílčích částí během 1 akademického roku, každý student má jeden řádný a dva opravné termíny.
Garant
PhDr. Marie Müllerová, Ph.D.