Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika NJ 2 (KNJL / PNDD2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJL / PNDD2 - Didaktika NJ 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět bude zaměřen na následující témata:- diferenciace řečových dovedností, jejich specifika a význam pro komunikativní kompetenci- čtení s porozuměním - cíle,význam, psychologické aspekty, styly čtení- čtení s porozuměním - strategie, metodické postupy, typologie cvičení- čtení s porozuměním - práce s texty v učebnicích NJ, možnosti motivace, způsoby hodnocení- poslech s porozuměním - cíle, význam, psychologické aspekty, obtížné jevy- poslech s porozuměním - strategie poslechu s porozuměním, možnosti motivace- poslech s porozuměním - zásady nácviku, metodické postupy, typologie cvičení, způsoby hodnocení- mluvení - cíle, význam, psychologické aspekty, metodické postupy- mluvení - typologie cvičení k rozvoji samostatného produktivního vyjadřování, strategie nácviku mluvení- práce s tématy v učebnicích NJ, možnosti motivace, způsoby hodnocení- psaní - cíle, význam, psychologické aspekty, metodické postupy- psaní - metodické postupy, typologie cvičení, způsoby hodnocení- kreativní psaní ? cíle, význam, podněty k jeho rozvoji

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je prezentace práce se základními jazykovými dovednostmi a jejich principy při výuce CJ na střední škole v současnosti s ohledem na škoeskou státní politiku a cíle předmětu ( NJ jako další cizí jazyk) ? čtení s porozuměním, poslech s porozuměním, mluvení a psaní - a se způsoby a možnostmi jejich metodické aplikace při současné výuce němčiny na střední škole. Seznámí se Evropským jazykovým portfoliem pro věkovou skupinu 15-18 a možnostmi jeho využití pro posílení efektivity procesu učení a pro rozvoj autonomie žáků. Studenti se seznámí také s problematikou hodnocení žáků a jejich jazykových projevů, s analýzou a možnostmi korektur chyb,seznámí se s typologií chyb u jednotlivých dovedností a osvojí si evaluační techniky.

Požadavky

aktivní účast na semináříchsplnění požadovaných úkolů během semestru (referáty, koreferáty, projekty)zpracování části portfoliapísemný zápočtový testUdělení zápočtu je podmíněno splněním všech jeho dílčích částí během 1 akademického roku, každý student má jeden řádný a dva opravné termíny.

Garant

PhDr. Marie Müllerová, Ph.D.