Předmět Didaktika NJ 3 (KNJL / PNDD3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJL / PNDD3 - Didaktika NJ 3, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět bude zaměřen na následující témata:- teorie osvojování si cizího jazyka- základní principy efektivního učení- význam didaktické hry ve výuce NJ, principy aplikace didaktických her do výuky NJ- hudba a písně ve výuce NJ ? cíl, význam, podmínky, principy aplikace hudby a písní do výuky NJ- reálie ve výuce NJ ? cíle, význam, možnosti aplikace- reálie ve výuce NJ ? metodické postupy, implicitní reálie- média ve výuce NJ ? cíl, význam, specifikace- organizační a sociální formy práce ? rozvoj žákovské autonomie- individuální učební strategie a jejich možnosti užití ve výuce NJ- česká jazyková politika, ŠVP ve vzdělávací oblasti další cizí jazyk
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření dosavadních znalostí a dovedností v oblasti didaktiky a metodiky NJ, jedná se zejména o oblast reálií německy hovořících zemí a jejich metodického začlenění do výuky NJ na střední škole, didaktické hry a jejich vliv na podporu a rozvoj jazykových kompetencí, studenti se seznámí s možnostmi aplikace různých médií v moderním pojetí výuky CJ, s možnostmi práce s PC, s využitím internetu ve výuce NJ pro věkovou kategorii 15-19 let, seznámí se s novými tendencemi ve výuce CJ a s alternativními metodami ve výuce NJ. Nedílnou součástí obsahu předmětu je také problematika motivace dnešních žáků pro učení se NJ, otázka učebních strategií a trénink paměti.
Požadavky
- prezentace referátu- prezentace na akci Deutsch an der Uni- prezentace vyhotoveného portfolia- aktivní účast na seminářích- dokončení portfolia- písemný zápočtový test- ústní zkouškaStudent má maximálně tři pokusy.
Garant
PhDr. Marie Müllerová, Ph.D.