Předmět ICT ve výuce německého jazyka (KNJL / PNICT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KNJL / PNICT - ICT ve výuce německého jazyka, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět je zaměřen zejména na následující témata:- pojmy a definice v práci s ICT, vyhledávací servery, strategie vyhledávání pomocí vyhledávacích serverů- bibliografické rešerše na internetu, rešeršní systém OPAC, vyhledávání pramenů nainternetu- práce s klávesnicí ve výuce cizích jazyků (zobrazení ikonky jazyků na hlavním panelu, přepínání jazyků pomocí kláves, jiné možnosti vkládání znaků do textu- kancelářský software pro učitele cizích jazyků (textový editor) a možnosti jeho využití ve výuce CJ a přípravě na ni- revize textu ? možnosti oprav a komentáře textu a jejich využití při opravě písemných prací žáků- odborné zahraniční jazykové instituce na internetu (dle studovaného cizího jazyka, např. pro německý jazyk: DAAD, IDS, Goethe-Institut)- odborné cizojazyčné časopisy v elektronické formě a jejich využitelnost v učitelské praxi- cizojazyčné reálie na internetu, vyhledávání pramenů a jejich využití ve výuce- tvorba textů pro výuku, software pro výuku fonetiky a nácvik cizojazyčné výslovnosti- výukové programy na internetu vhodné pro práci s dětmi (Hot Potatoes, PuzzleMaker, KeeBook, WordSearch) a jejich stručná charakteristika (freeware?, obsah, adresáti, rozsah, vazby na jiná média, potřebné technické vybavení atd.)- software pro práci s textem a tvorbu učebních materiálů (např. pro němčinu Mausquick, ZARB)- autorské programy a jejich stručná charakteristika- realizované on-line-projekty pro výuku cizích jazyků na internetu a jejich stručná charakteristika (obsah, rozsah, účastníci, časový program, cíle, postupy, metody)- počítačová komunikace (e-mailové, chatové projekty - příklady), videokonference, využití sociálních sítí (Facebook, Wiki, Weblogs) pro rozvoj komunikativní kompetence žáků)
Získané způsobilosti
Cílem výuky předmětu je naučit účastníky samostatně využívat software pro přípravu a realizaci vybraných oblastí výuky německého jazyka , pomocí ICT vypracovávat podklady pro výuku a učební materiály, orientovat se v problematice ICT v oblasti výuky německého jazyka, koncipovat, realizovat a hodnotit výuku NJ s využitím ICT.
Požadavky
- splnění průběžných úloh, zadaných v semináři - prezentace vytvořených produktů v e-learningové platformě- aktivní účast na diskusním fóruStudent má maximálně tři pokusy.
Garant
doc. PhDr. Jana Ondráková, Ph.D.