Předmět Základy didaktiky odborných předmětů 2 (KPP / KUDI2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / KUDI2 - Základy didaktiky odborných předmětů 2, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
? Didaktická činnost učitele praktického vyučování. Složky odborného výcviku a jejich uplatňování. Postavení odborného výcviku ve struktuře pedagogických disciplin. Související odborná terminologie. (Praktická orientace na jednotlivé odborné zamření středních škol.)? Organizace a vedení výuky při praktickém vyučování. Specifika vyučovacího procesu odborného vzdělávání.? Struktura vyučovacích hodin. Návrh modernizace pracoviště odborného výcviku. Výchovná spolupráce učitele praktického vyučování s ostatními pedagogickými pracovníky. Hospitace.? Vzdělávací cíle odborného výcviku. Hierarchie cílů. Vymezení základních pojmů. Kreativita v odborném výcviku. .? Cíle a obsah odborného výcviku. Způsob výběru učiva, uspořádání a jeho realizace v praktickém vyučování. Postup při určování specifických cílů. Taxonomie vzdělávacích cílů.? Materiální prostředky (přehled, stručná charakteristika) vyučovacího procesu v odborných předmětech. Jejich využití, zejména pro zdůraznění názornosti a získání praktických dovedností.? Diferenciace učiva. Klasifikace výukových metod. Modernizace pracovišť.? Příprava učitele na praktické vyučování. Základní pedagogická dokumentace.? Učitel praktického vyučování jako činitel vyučovacího procesu. Kompetence a klíčové postavení učitele praktického vyučování (motivace, vzor, sociální postavení profese). Sebehodnocení, sebereflexe a sebezdokonalování v pedagogické činnosti učitele.? Práce s problémovými učni. Příčiny neprospěchu a nekázně. Prostředky k lepšímu poznání objektu výchovy.? Proces formování a osvojování praktických dovedností. Specifikace klasifikace a hodnocení v odborném výcviku, podle zaměření na jednotlivé odborné zaměření středních škol.? Výchova k bezpečnosti a hygieně práce.
Získané způsobilosti
Celkem 50 % výuky (realizováno seminární formou) bude probíhat diferencovaně pro učitele praktického vyučování orientovaných na ?služby? a pro učitele praktického vyučování orientovaných na ?průmysl? v paralelních seminárních skupinách. Činnost bude vycházet z praktických znalostí jednotlivých škol na základě vyučení v oboru.
Požadavky
Písemná a ústní zkouška.
Garant
doc. PhDr. Kamil Janiš, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Kamil Janiš, CSc.