Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická a didaktická technologie (KPP / KUPDT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / KUPDT - Pedagogická a didaktická technologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Jejím posláním je prohloubit poznání učitelů ve vybraných tématech a aplikacích - v souvislosti s uplatněním technických prostředků ve výchově, vzdělání a výzkumu. Dílčí témata:- obecný model didaktické stránky vyučování a vzdělávání,- procesuální a didaktická stránka výuky,- didaktické technologie a jejich struktura,- přímá a zprostředkovaná názornost a její prostředky,- příprava na vyučování s mediální oporou,- tvorba přípravy s technologickými prvky.

Získané způsobilosti

* poznat momentální socio-komunikativní charakteristiky studujících,* cíleně rozvíjet a zdokonalovat jejich výrazové prostředky - ohledem na studentskou identitu,* přinášet teoretická minima o sociální a pedagogické komunikaci,* nacházet funkční vztahy mezi komunikační teorií a dovednostní praxí.* budovat základy hodnocení a sebereflexe vnějšího chování,* využívat technických prostředků jako zdroje zpětné vazby k optimalizaci výrazu osobního projevu

Literatura

Nikl, Jiří. Didaktické aspekty technických výukových prostředků. Vyd. 1. Liberec, 2002. ISBN 80-7083-635-0.Svatoš, Tomáš. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. Vyd. 3. upr. Hradec Králové, 2002. ISBN 80-7041-604-1.Mareš, Jiří. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno, 1995. ISBN 80-210-1070-3.Šeďová, Klára. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.Gavora, Peter. Komunikácia a interakcia učitel - študenti na vysokej škole. 1. vyd. Trnava, 1999. ISBN 80-88774-50-0 .Svatoš. Malá didaktika. ISBN 80-7041-715-3.Svatoš, Tomáš. Malá didaktika v teorii a praxi pro seminární výuku obecné didaktiky. Vyd. 1. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-715-3.Nikl, Jiří. Metody projektování učebních úloh. 1. vyd. Hradec Králové, 1997. ISBN 80-7041-230-5.Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha, 2002. ISBN 80-7178-631-4.Mareš, Jiří. Pedagogická interakce a komunikace. Hradec Králové, 1988. Mareš, Jiří. Pedagogická psychologie. Vyd. 1. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.Průcha, Jan. Pedagogický výzkum. 1. vyd. Praha, 1995. ISBN 80-7184-132-3 .Průcha, Jan. Přehled pedagogiky. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7178-399-4.Medlíková, Olga. Přesvědčivá prezentace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha, 2010. ISBN 978-80-247-3455-2.Vybíral, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 1. Praha, 2005. ISBN 80-7178-998-4.Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace. 1. vyd. Praha, 2005. ISBN 80-247-0782-9.Mareš, Jiří. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vyd. Praha, 1990. ISBN 80-04-21854-7.Průcha, Jan. Srovnávací pedagogika. Vyd. 1. Praha, 2006. ISBN 80-7367-155-7 .Němeček, Miroslav. Stručný slovník didaktické techniky a učebních pomůcek. Praha, 1985. Švejda, Karel. Technické kreslení. Praha, 1970. Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno, 2005. ISBN 80-7315-104-9 .Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, 2000. ISBN 80-85931-79-6 .Maněnová, Martina. Využití grafického editoru Callisto na základní škole I. Vyd. 1. Hradec Králové, 2007. ISBN 978-80-7041-740-9.Gavora, Peter. Výzkumné metody v pedagogice. Brno, 1996.

Požadavky

Požadavky k zápočtu:Vytvoření učitelské přípravy s konkrétní náplní a prostorem pro mediální prostředky,Vytvoření konkrétní prezentace učiva s využitím mediálních prostředků.Zápočet lze opakovat dvakrát, při splnění podmínky osobní účasti na seminární přednášce.

Garant

doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.