Předmět Pedagogická praxe (mikrovýstupy) (KPP / KUPX2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPP / KUPX2 - Pedagogická praxe (mikrovýstupy), Pedagogická fakulta, Univerzita Hradec Králové (UHK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
a) vyučovací strategie použitelné v reálné škole,b) méně obvyklé formy výuky, se zaměřením na mikrovyučování, týmovou výuku a asistentskou praxi,c) evaluační procedury v pedagogické praxi,d) tvorba učitelské přípravy s technickou oporou,e) komunikace mezi účastníky školní edukace.
Získané způsobilosti
* poznat momentální socio-komunikativní charakteristiky studujících,* cíleně rozvíjet a zdokonalovat jejich výrazové prostředky - ohledem na studentskou identitu,* přinášet teoretická minima o sociální a pedagogické komunikaci,* nacházet funkční vztahy mezi komunikační teorií a dovednostní praxí.* budovat základy hodnocení a sebereflexe vnějšího chování,* využívat technických prostředků jako zdroje zpětné vazby k optimalizaci výrazu osobního projevu
Literatura
Nikl, Jiří. Didaktické aspekty technických výukových prostředků. Vyd. 1. Liberec, 2002. ISBN 80-7083-635-0.Svatoš, Tomáš. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. Vyd. 3. upr. Hradec Králové, 2002. ISBN 80-7041-604-1.Svatoš, Tomáš. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace. 2. upr. vyd. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-176-7.Mareš, Jiří. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno, 1995. ISBN 80-210-1070-3.Šeďová, Klára. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.Gavora, Peter. Komunikácia a interakcia učitel - študenti na vysokej škole. 1. vyd. Trnava, 1999. ISBN 80-88774-50-0 .Svatoš. Malá didaktika. ISBN 80-7041-715-3.Svatoš, Tomáš. Malá didaktika v teorii a praxi pro seminární výuku obecné didaktiky. Vyd. 1. Hradec Králové, 2006. ISBN 80-7041-715-3.Nikl, Jiří. Metody projektování učebních úloh. 1. vyd. Hradec Králové, 1997. ISBN 80-7041-230-5.Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha, 2002. ISBN 80-7178-631-4.Mareš, Jiří. Pedagogická interakce a komunikace. Hradec Králové, 1988. Mareš, Jiří. Pedagogická psychologie. Vyd. 1. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0174-8.Průcha, Jan. Pedagogický výzkum. 1. vyd. Praha, 1995. ISBN 80-7184-132-3 .Průcha, Jan. Přehled pedagogiky. Vyd. 1. Praha, 2000. ISBN 80-7178-399-4.Medlíková, Olga. Přesvědčivá prezentace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha, 2010. ISBN 978-80-247-3455-2.Vybíral, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 1. Praha, 2005. ISBN 80-7178-998-4.Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace. 1. vyd. Praha, 2005. ISBN 80-247-0782-9.Mareš, Jiří. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vyd. Praha, 1990. ISBN 80-04-21854-7.Průcha, Jan. Srovnávací pedagogika. Vyd. 1. Praha, 2006. ISBN 80-7367-155-7 .Němeček, Miroslav. Stručný slovník didaktické techniky a učebních pomůcek. Praha, 1985. Švejda, Karel. Technické kreslení. Praha, 1970. Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno, 2005. ISBN 80-7315-104-9 .Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, 2000. ISBN 80-85931-79-6 .Nelešovská, Alena. Vybrané kapitoly z komunikativních dovedností. 3. vyd. Olomouc, 1995. ISBN 80-7067-443-1.Maněnová, Martina. Využití grafického editoru Callisto na základní škole I. Vyd. 1. Hradec Králové, 2007. ISBN 978-80-7041-740-9.Gavora, Peter. Výzkumné metody v pedagogice. Brno, 1996.
Požadavky
Požadavky k zápočtu:Vytvoření učitelské přípravy s konkrétní náplní a prostorem pro mediální prostředky,Odučení podle přípravy a záznam výuky,analýza záznamu podle zvolených kritérií. Zápočet lze opakovat dvakrát, při splnění podmínky osobní účasti na seminární přednášce.
Garant
doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.